جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

درخواست‌مجدد صهیونیست‌ها از آمریکا برای فشار بر ایران

سه شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 372757
تعدادی از کارشناسان امور ایران روز گذشته در مؤسسه یهودی امور امنیت ملی در واشنگتن درباره مذاکرات هسته‌ای سخنرانی کردند.
درخواست‌مجدد صهیونیست‌ها از آمریکا برای فشار بر ایران
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، روز گذشته در مؤسسه یهودی امور امنیت ملی در واشنگتن تعدادی از کارشناسان امور ایران درباره مذاکرات هسته ای و موضع آمریکا سخنرانی کردند.

محور این گفتگوها انتقاد از سیاست دولت اوباما در موضوع هسته ای و حمایت از افزایش فشارها بر ایران طی ۴ ماهه تمدید مذاکرات بود.

دنیس راس از مشاوران اوباما و دیپلمات های سابق آمریکا گفت: طی ۴ ماه پیش رو چه چیز متفاوتی خواهد بود؟ ما نیاز داریم راهی پیدا کنیم که به ایرانی ها فشار وارد کنیم.

همچنین ری تکیه از کارشناسان امور ایران نیز نسبت به یکی از بندهای توافق هسته ای که بر اساس آن پس از پایان توافق نهایی با برنامه ایران همانند هر کشور غیر هسته ای عضو ان پی تی رفتار خواهد شد ابراز نگرانی کرد و مدعی شد ایران پس از پایان این دوره بدون آنکه تحت رژیم تحریمی باشد سلاح های هسته ای خود را بر روی موشک های بالستیک قرار می دهد.

استفان رادمیکر از مقامات دولت جرج بوش در امور کنترل تسلیحات نیز با اشاره به این بند از توافق موقت ژنو گفت اگر رویکرد «گذشته ها گذشته» را پیش ببریم، ایران کافی است تا انتهای مذاکرات صبر کند تا یک زرادخانه هسته ای مورد قبول از سوی جامعه بین المللی داشته باشد. بعلاوه اگر به صراحت از حق غنی سازی ایران سخنی به میان نیامده، توافق موقت زمانی را پیش بینی می کند که ایران بدون هیچ گونه تحریمی می تواند فعالیت کند و این یک پیروزی بزرگ برای ایران است.

وی در ادامه افزود: قرار بود گفتگوها برنامه هسته ای ایران را به عقب ببرد اما اکنون از شفافیت در برابر رفع تحریم ها صحبت می شود.

همچنین در بخش دیگری از این پنل کارشناسان درباره بحران غزه خواستار نابودی همه تونل ها و پایان حملات موشکی حماس شدند. دنیس راس در این باره گفت: باید به رابطه راهبردی حماس و ایران توجه کنیم و برای اطمینان دادن به متحدان سنتی آمریکا در منطقه لزوم مقابله با ایران را در نظر داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *