کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قابل توجه طرفدران نظریه حذف ممیزی کتاب؛

درخواست لغو مجوز ناشر توهین‌کننده‬ به مادر امام زمان (عج)

5 مرداد 1393 ساعت 17:28

مشاور معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفت: درخواست تعلیق انتشارات عصر داستان به علت رعایت نکردن ضوابط چاپ کتاب به هیأت بدوی تهران ارسال شد.


‫به گزارش جهان؛ امیرزاده رئیس هیات رسیدگی به تخلفات ناشران در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه کتاب دوازدهم مجوزهای لازم برای انتشار را کسب نکرده بود و با توجه به اذعان انتشارات «عصر داستان» مبنی بر اشتباهات فنی در انتشار این کتاب این ناشر به علت رعایت نکردن ضوابط چاپ و نشر کتاب درخواست تعلیق مجوز فعالیت‌ این ناشر به هیات بدوی تهران ارسال شده است.

وی افزود:‌ این اولین بار است که چنین اقدامی در قبال یکی از موسسات وابسته به وزارت ارشاد صورت گرفته است.

اهانت به «مادر امام زمان» در کتابی با مجوز وزارت ارشاد و منتشر شده توسط بنیاد وابسته به وزارت ارشاد!

به گزارش جهان، کتاب «دوازدهم» که داستان آن از زبان یک نویسنده که مدرس فیلم نامه نویسی است، روایت می شود؛ اهانت های عجیبی به ساحت مقدس مادر بزرگوار امام زمان (عج) روا داشته است.

اما آنچه که در کنار اهانت‌ها و جسارت های آن به بانو ملیکا خاتون مادر بزرگوار حضرت صاحب الزمان(ع) حائز اهمیت است این است که این کتاب با مجوز وزارت ارشاد و توسط بیناد وابسته به وزارت ارشاد چاپ شده است.

ناظران فرهنگی بر این عقیده‌اند که انتشار با مجوز این کتاب آن هم در شرایطی که این "دسته گل بر آب رفته" هنوز به سبزه آراسته نشده و طبق خواسته وزیر ارشاد هنوز ممیزی به ناشران واگذار نشده، زنک خطر را بیش از پیش به صدا درآورده است.

گفتنی است یکی از وعده های علی جنتی که هر از چندگاهی از سوی وی مطرح شده و با واکنش دلسوزان مواجه می شود، حذف ممیزی کتاب و تفویض آن به ناشران است!
توجیه انتشارات کتاب "دوازدهم" و عذرخواهی دیرهنگامدر پی حواشی به وجود آمده در خصوص کتاب "دوازدهم" نوشته علی موذنی، انتشارات عصر داستان، وابسته به بنیاد ادبیات داستانی با انتشار بیانیه ای به ارائه برخی توضیحات در این خصوص پرداخت.

در بخشی از این بیانیه آمده است: طبق بررسی‌های به‌عمل‌آمده توسط عصرداستان، نسخه ای که از کتاب مذکور منتشر شده با نسخه نهایی که برای اخذ مجوز به دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی ارائه شده در مواردی خاص (که البته قابل‌اعتنا بوده) تفاوت دارد و این موضوع تاکنون برای این انتشارات هم مشخص نبود. هرچند این اتفاق توجیه‌ناپذیر است اما همزمانی انتشار «دوازدهم» با ایام پرمشغله نمایشگاه کتاب باعث اشتباه فنی در خروجی گرفتن از فایل نهایی شده است. بدیهی است نسخه‌ای که از این پس در اختیار خوانندگان قرار خواهد گرفت نسخه نهایی و مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود. ضمناً عصرداستان از بابت این اشتباه از خوانندگان و همچنین دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی پوزش می‌طلبد.


کد مطلب: 372513

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/372513/درخواست-لغو-مجوز-ناشر-توهین-کننده-مادر-امام-زمان-عج

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com