جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۰
۲۵
یک مقایسه میان بازار خودروی جهان با داخل کشور؛

با ۴۰ تا ۴۵ میلیون چه خودروهایی می‌توان خرید +تصاویر

يکشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب: 372446
در حالیکه خودروسازان با استفاده از ابزار شورای رقابت باز هم محصولات بی کیفیت خود را گران کردند، می‌توان با حدود 12 تا 15 هزار دلار که معادل 40 تا 45 میلیون تومان ماست، خودروهای بسیار باکیفیتی و به روزی خرید.
با ۴۰ تا ۴۵ میلیون چه خودروهایی می‌توان خرید +تصاویر
به گزارش جهان، در گذشته خودروهای ارزان با طراحی کسل کننده، کیفیت ساخت پرسش برانگیز و فاقد امکانات رفاهی شناخته می شدند. اما این بخش از بازار خودرو طی سال های اخیر تغییرات چشمگیری را شاهد بوده است.

امروزه در بسیاری از کشورها با بودجه ای کم نیز می توانید خودرویی ایمن، راحت و با طراحی روز را خریداری کنید.

در ادامه این مطلب ۱۰ خودرو جدید و ارزان بازار آمریکا را معرفی می‌کنیم:

مزدا ۲ ۲۰۱۴ - ۱۵,۵۲۰ دلار


این خودرو فوق جمع و جور مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر است که توانایی تولید ۱۰۰ اسب بخار نیرو و ۹۸ پوند فوت گشتاور را دارد. مزدا ۲ با جعبه دنده پنج سرعته غیراتوماتیک عرضه می شود و امکان سفارش جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک نیز وجود دارد. میزان مصرف سوخت جعبه دنده پنج سرعته در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با ۲۹ و ۳۵ مایل در هر گالن بوده و این ارقام برای جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک ۲۸ و ۳۴ مایل در هر گالن است.

هیوندای اکسنت جی ال اس سدان - ۱۵,۴۵۵ دلار


این خودرو نسبت به کلاس خود از پیشرانه قدرتمند ۱.۶ لیتری چهار سیلندر به قدرت ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۱۲۳ پوندفوت سود می برد که نیروی این پیشرانه توسط یک جعبه دنده شش سرعته غیراتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. همچنین، پیشرانه این خودرو مجهز به سامانه تزریق مستقیم سوخت است.

تویوتا یاریس ال سه در - ۱۵,۲۴۰ دلار


این خودرو به پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر به قدرت ۱۰۶ اسب بخار مجهز است که حتی بدون سفارش جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک نباید انتظار شتاب گیری هیجان انگیزی را از آن داشته باشید. با توجه به فناوری های به کار گرفته شده، ابعاد جمع و جور و وزن کم، یاریس در جاده های پر پیچ و خم خودرو چابکی نشان می دهد.

شورلت سونیک ال اس سدان - ۱۴,۹۹۵ دلار


شولت سونیک پیشرانه خود را به صورت مستقیم از مدل بزرگتر کروز وام گرفته است. این پیشرانه ۱.۸ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی توانایی تولید ۱۳۸ اسب بخار نیرو و ۱۲۵ پوند فوت گشتاور را دارد. مصرف سوخت این خودرو با جعبه دنده غیراتوماتیک پنج سرعته در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با ۲۶ و ۳۵ مایل در هر گالن بوده و این ارقام برای جعبه دنده اتوماتیک شش سرعته ۲۵ و ۳۵ مایل در هر گالن هستند.

فورد فیستا اس سدان - ۱۴,۹۲۵ دلار


پیشرانه استاندارد فورد فیستا مدل ۱.۶ لیتری چهار سیلندر است که توانایی تولید ۱۲۰ اسب بخار نیرو و ۱۱۲ پوندفوت گشتاور را دارد. به همراه این پیشرانه جعبه دنده پنج سرعته غیراتوماتیک و یا جعبه دنده دو کلاچه اتوماتیک ارائه می شود. مصرف سوخت این خودرو در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با ۲۷ و ۳۸ مایل در هر گالن بوده که این ارقام برای جعبه دنده اتوماتیک برابر با ۲۹ و ۳۹ مایل در هر گالن است.

کیا ریو ال ایکس سدان - ۱۴,۷۰۰ دلار


کیا ریو با پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر که توانایی تولید ۱۳۸ اسب بخار نیرو و ۱۲۳ پوندفوت گشتاور را دارد، عرضه می شود. این پیشرانه از سامانه تزریق مستقیم سوخت برخوردار بوده و می تواند نیروی خود را از طریق جعبه دنده شش سرعته غیراتوماتیک و یا شش سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل کند. مصرف سوخت کیا ریو با هر دو جیعبه دنده در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با ۲۷ و ۳۷ مایل در هر گالن است.

اسمارت فورتو پیور - ۱۴,۰۲۰ دلار


این خودرو فوق جمع و جور دارای پیشرانه یک لیتری سه سیلندر است که توانایی تولید ۷۰ اسب بخار نیرو و ۶۸ پوند فوت گشتاور را دارد. مصرف سوخت اسمارت در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با ۳۴ و ۳۸ مایل در هر گالن است.

میتسوبیشی میراژ دی یی - ۱۳,۸۰۵ دلار


پیشرانه سه سیلندر این خودرو توانایی تولید ۷۴ اسب بخار نیرو و ۷۴ پوندفوت گشتاور را دارد. میراژ به صورت استاندارد از جعبه دنده پنج سرعته غیراتوماتیک سود می برد و امکان سفارش جعبه دنده سی وی تی نیز وجود دارد. مصرف سوخت این خودرو با جعبه دنده غیراتوماتیک در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با ۳۴ و ۴۲ مایل در هر گالن بوده و این ارقام برای جعبه دنده سی وی تی برابر با ۳۷ و ۴۴ مایل در هر گالن است.

شورلت اسپارک ال اس - ۱۲,۹۹۵ دلار


این خودرو به پیشرانه ۱.۲ لیتری چهار سیلندر مجهز است که توانایی تولید ۸۴ اسب بخار نیرو و ۸۳ پوندفوت گشتاور را دارد. اسپارک به صورت استاندارد از جعبه دنده پنج سرعته غیراتوماتیک برخوردار است و امکان سفارش جعبه دنده سی وی تی نیز وجود دارد. مصرف سوخت این خودرو با جعبه دنده غیر اتوماتیک در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با ۳۱ و ۳۹ مایل در هر گالن بوده که این ارقام برای جعبه دنده سی وی تی برابر با ۳۰ و ۳۹ مایل در هر گالن هستند.

نیسان ورسا اس سدان - ۱۲,۸۰۰ دلار


این خودرو به پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر مجهز است که توانایی تولید ۱۰۹ اسب بخار نیرو و ۱۰۷ پوند فوت گشتاور را دارد. ورسا به صورت استاندارد با جعبه دنده پنج سرعته غیراتوماتیک عرضه می شود که مصرف سوخت این مدل در شهر و بزرگراه به ترتیب برابر با ۲۷ و ۳۶ مایل در هر گالن است. امکان سفارش جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک با مصرف سوخت ۲۶ و ۳۵ مایل در هر گالن و جعبه دنده سی وی تی با مصرف سوخت ۳۰ و ۴۰ مایل در هر گالن نیز وجود دارد.
منبع: پول نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خوب دولت هم میداند که ورود ماشین را ازاد نمیکنه و گمرک سنگین برای خودرو در نظر گرفته چون در غیر این صورت دیگه کسی نمیرفت پرشیا و سمند بخره پراید که جای خود داره
تا رانت وجود دارد و اقایون و اقا زاده ها مسئولیت این کارخانه های مونتاژ فرغون رو در اختیار دارند و پاداش های میلیاردی سالیانه به جیب میزنن اجازه نخواهند داد که اتومبیلی بدون تعرفه وارد کشور بشه چون کاسبی اونا کساد میشه . اسایش برای پولدارهاست نه مردم
به زور یه 207
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز همه این حرفها کشکه و رویه کاغد قابل انجامه یک خودروی 15000 دلاری با تعرفه گمرکی 0 تا اینجا بدست مصرف کننده واقعی برسه قیمتش از 80 ملیون تومان هم بیشتر میشه با حساب سود بازرگانی + مالیات بر ارزش افزوده + سود دلال و واسطه + هزینه شماره گذاری + هزینه خودرو فرسوده + هزینه حمل نقل و + 100 جور هزینه دیگه این جوی شما امروز میبینی بر علیه افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت یک کالای لوکس بنام خودرو راه افتاده برای دیده نشدن افزایش افسار گسیخته قیمت نان شب مردمه ولی افسوس که این مملکت فقط نام اسلامی رو یدک میکشه و همیشه این بازی های کثیف رسانه ای در اون رواج داشته .

پ.ن : قیمت خودرو 1 درصد هم کاهش پیدا نخواهد کرد .
دوست عزیز این مطلب با توجه به این نوشته شده که اگه تعرفه خودرو برداشته شه و شرکت های بزرگ خودشون نمایندگی مسقیم تو ایران داشته باشن نوشته شده
احمد
بابا به خدا آه مظلوم هیچ ثمری نداره الان تمام ملت دارن این خودرو سازهای ایران رو لعنت میکنن ولی هیچ تاثیری نداره این تف و لعنت مردم. اینهمه مردم تو این خودروهای بی کیفیت کشته میشن اینهمه بنزین زیادی مصرف میشه هیچی به هیچی.
اگر اون گزارش تحقیق مجلس در هر کشور دیگری خوانده میشد قطعا وزیر صنعتش استعفا میداد.اینجا حتی خودرو سازها تکذیب هم نکردند.
Iran, Islamic Republic of
عجب شناختی از بازار ایران دارید شما
فعلاٌ ال 90 تا چند وقت دیگه سمند و 405 و شاید تا آینده نه چندان دور ان شا ا... پراید.
آگاه
امیدوارم مدیران و مسولان ظالم وگستاخ وبی کفایت شرکتهاوصنایع خودروسازی کشور گرفتار"آه"مردم مظلوم ایران شوندو درون خودروهایشان محبوس شده و آتش بگیرند . ان شاالله .
00000
برای دولت متاسفم همشون فقط به فکر جیب خودشونن نه مردم
خدايي مي ارزن اما حالا ما كه پول پرايد برامون زياده شما بگو اينا بدون تعرفه هم وارد بشه بازم كه بايد سوار همون پرايد بشيم نهايت! تاه بدون تعرفه هم كه باشه به هر حال 20-30 درصد به خاطر ماليات و عوارض وبيمه و.... اضافه ميشه بهش! فقط پولدارها كه الان ماشين خوب دارن ماشينشون بهتر ميشه از اون طرف افزايش تقاضاي ارز براي واردات اينا قيمت دلار رو بالا ميبره
مصطفي
ظلم و اجحاف و استثمار اين به اصطلاح خودرو سازان (كه من عقيده دارم مونتا‍ژ كار بي كيفيت و گران هستند) بايد از طريق اعتصابات خياباني اما آرام و نخريدن يعني تحريم از بين برد.از مجلس و دولت كه ريششان گروه اين شركتهاست انتظار نداشته باشيد.
Iran, Islamic Republic of
لطفا خودروهای قابل خرید در ایران با همین قیمت و مقابسه کیفییت انها را با هم در سایت بگذارید تا مردم بفهمند به بهانه حمتیت از تولید داخلی چه کلاه گشادی سرشان میرود
امیر
50 سال پیش ما و کره جنوبی همزمان صنعت خودروسازی رو راه انداختیم الان ما کجاییم و اونا...؟
این اختلاف به خاطر نداشتن علم و عدم توانایی ما نیست بلکه به خاطر بی عرضگی مدیران صنعت خودروسازی در 45 دهه گذشته است.
رضا
به نظرم باید مدیران صنعت(مونتاژ) خودرو ما را در یکی از این ماهواره ها بگذارند و بفرستند هوا تا همه از دستشان راحت بشوند.
حیف پول نیست که باید نزدیک22میلیون بدیم یک پراید بخریم!!!!
United States
یعنی خدا وکیلی اینا ماشین هستند و اونایی که ایران خودرو و سایپا هم تولید میکنند ماشین هستند بابا خدایی یک کمی خجالت بکشید مثل زالو دارند خون این ملت رو میدوشند و نمیدونیم چرا یک جلوی اینهارو نمیگیره
سعید
بغیر از ارضاء حس تنوع طلبی مردم، از نظر کیفیت تفاوت چندانی با L90 و 206 خودمون ندارن که حتی بعضی مدلها مثل کیا-ریو خیلی در سطح پایینتر قرار دارن
بقیه هم چندان امکاناتی هم ندارن، اگر سیستمی بذارن روش دوبرابر پولشو میگیرن مثلا هیوندا اکسنت از 15.5هزار دلار هست تا 18.5
ضمن اینکه این مارکهایی که مقایسه کردین آنچنان خدمات پس از فروش خوبی هم ندارن در ایران، داشتیم موردی که ماشین دویست میلیونی طرف دوهفته معطل بوده تا یه سنسورش از خارج بیاد!
تازه از نظر برخورد و مدیریت این نمایندگی های پس از فروش در سطح پایین تر از ایرانخودرو و سایپا هستند! پرسنل مشغول در این نمایندگی ها از خارج نیومدن که! همین بچه محل های خودمون هستند، با همین سطح فرهنگ و سطح برخورد مشخص!! تازه برای خودروهای داخلی میتونی بری یه مکانیک معمولی با خرج کمتر از نمایندگی مشکلتو حل بکنی...

این خودروهایی که نام بردین در کلاس مشابه خودروهای ما هستن، با حجم موتور برابر شتاب تقریبا برابر، امکانات کم وبیش برابر، بعضی هام که تازه حجم موتور کمتری دارن، شتاب کمتری دارن، جا دار نیستن، برای جاده اصلا مناسب نیستن و...

اینقدر تو سر خودروسازهای داخلی نزنین، درسته کمکاری هایی داشتن، تنوع محصولاتشون کمه اما بالاخره بچه های خودمونن، از بین نبریم صنعتی که تا اینجا براش زحمت کشیده شده...

ضمنا درنظر داشته باشین که دولت سود 25درصد تسهیلات ر بهشون تحمیل میکنه و از اونطرف هم سود کمرگی زیاد از مردم میگیره
United States
یک جوری میگی‌ ۲۰۶ خودمون که انگار اوریجینال مال ایران خودرو هست، اونم کپی فرانسوی هست دیگه.
ولی من از همین بی کیفیت ها میخوام
اون ها مسلمون تر از ما هستن
Iran, Islamic Republic of
خلاقیت در حد دمپایی جلو بسته حموم ...
با اعتصابات خیابانی و اعتراض گروهی مردم شاید بشود راهکاری اندیشید
اگر قراره برم زندان!!!
پس من حاضرم پراید سوار بشم
وقتی کاری نمیشود کرد چرا نمک رو زخم ما می پاشی.دلمونه آب میکنی.
فریاد ما که به جایی نمیرسه...