پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲۲
۲۶

سرزمین جعلی؛ 'اسرائیل بزرگ' یا ارض موعود کجاست؟ +نقشه

شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 372272
اسد و ژنرال مصطفی بن طلّاس، وزیر دفاع سوریه همچنین ادّعا نمودند که در ورودی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نقشۀ برجسته‌ای وجود دارد که گسترۀ سرزمینی واقع از نیل تا فرات را نشان می‌دهد. بر اساس گواهی عرفات این نقشۀ برجسته ۳۲ سال پیش، از ورودی کنست برداشته شد، امّا در سال ۱۹۸۹ م. پس از دیدار و مذاکرات بوش (پدر) و گورباچف در «مالتا» این نقشه مجدّداً در ورودی کنست نصب شد
سرزمین جعلی؛
به گزارش جهان، مرزهایی که برای ارض موعود در تورات مشخّص گردیده است و اینکه این مرزها کدام سرزمین‌ها و کشور‌های عصر حاضر را در بر می‌گیرد، بسیار قابل تأمّل و حائز اهمّیت است. در این باره نقشه‌ای که بیش از همه مورد قبول واقع گریده و وسعت سرزمینی آن را مشخّص می‌سازد، توسط اسرائیل شاهاک در کتاب «تاریخ و دین یهود و سنگینی سه هزار ساله» چنین توضیح داده می‌شود:

ارض موعود بر روی گسترۀ هفت کشور واقع شده در حدّ فاصل نیل تا فرات، از دشت‌های «تورس»۱ تا کرانه‌های حوزۀ رود «مراد» (عجزمندی) واقع در شمال شرقی «ترکیه» و در جنوب از خطّ «عقبه» تا «بصره» ترسیم شده است. چشم پوشی از آن به هیچ وجه ممکن نیست. این یک پیمان است و تا تحقّق آن(تلاش‌ها) ادامه خواهد یافت. (تئودور هرتزل)

این نقشه به صورت شماتیک در زیر نشان داده شده است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000372/nf00372272-1.jpg

البته سردمداران اسرائیل فراخور تحولات جهانی و به مرور زمان مرزها و کشورهای مشمول اسرائیل بزرگ را تغییر داده اند!

مناخیم بگین در رابطه با حدود و گسترۀ سرزمینی ارض موعود اعلام داشته بودکه دولت اسرائیل همان گونه که در تورات پیش‌بینی شده است، شامل عراق، سوریه، ترکیه، عربستان سعودی، مصر، سودان، لبنان، اردن وکویت است؛ امّا کسی که مسئلۀ اسرائیل بزرگ را به عرصۀ بین المللی کشاند اظهارات حافظ اسد، رئیس جمهور فقید سوریه در سال ۱۹۸۵ م. بود. وی ادّعا نمود که موشه دایان، وزیر دفاع اسرائیل در سال ۱۹۶۷ م. پس از اشغال تپّه‌های «جولان» و به هنگام بازدید از منطقه (خطاب به سربازان رژیم صهیونیستی)گفته بود: نسل‌های گذشته، اسرائیل را به مرزهای ۱۹۴۸ م. رسانید؛ ما نیز مرزها (ی اسرائیل) را به مرزهای سال ۱۹۶۷ م. رسانیدیم؛ شما نیز اسرائیل بزرگ را که گستره‌ای از نیل تا فرات است، محقّق خواهید ساخت.

یک روزنامه‌نگار عراقی نیز گفته‌های یاد شده را با کمی تفاوت چنین نقل کرده بود: دایان گفته بود که ما قدس را گفتیم و حال، هدف ما یثرب و بابل است. روزنامه نگاران دیگری نیز به نقل از مناحیم بگین، نخست وزیر بعدی رژیم صهیونیستی نقل نموده بودندکه گفته بود: همان گونه که در انجیل پیش‌بینی شده است، دولت اسرائیل کشورهای عراق، سوریه، ترکیه، عربستان سعودی، مصر، سودان، لبنان، اردن وکویت را در بر می‌گیرد.

اسد و ژنرال مصطفی بن طلّاس، وزیر دفاع سوریه همچنین ادّعا نمودند که در ورودی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) نقشۀ برجسته‌ای وجود دارد که گسترۀ سرزمینی واقع از نیل تا فرات را نشان می‌دهد. بر اساس گواهی عرفات این نقشۀ برجسته ۳۲ سال پیش، از ورودی کنست برداشته شد، امّا در سال ۱۹۸۹ م. پس از دیدار و مذاکرات بوش (پدر) و گورباچف در «مالتا» این نقشه مجدّداً در ورودی کنست نصب شد.

در سال ۱۹۹۸ م. نیز قذافی مرزهای اسرائیل بزرگ را از اقیانوس «هند» تا «تنگۀ هرمز» و از «تنگۀ جبل الطّارق» تا دریای «مدیترانه» توسعه داد! او بعد‌ها اسرائیل بزرگ را گسترۀ سرزمینی‌ای عنوان نمود که مرکز آن «قاهره» بوده و از«پاکستان» تا اسپانیا و از ترکیه تا «یمن» امتداد داشت. به این ترتیب تحقّق اسرائیل بزرگ، تمامی کشور‌های اسلامی را از روی زمین محو می‌کرد.

درسال ۱۹۹۱ م. یک روزنامۀ کویتی از اشغال کویت توسط عراق به عنوان بخشی از پروژۀ اسرائیل بزرگ نام برد.

ضمیمه شدن بخش‌هایی از سرزمین ایران در قلمرو ارض موعود!

در سال ۱۹۸۵ م. ایران نیز که هیچ گونه ارتباطی با موضوع ارض موعود نداشت در موضوع وارد گردید؛ به این ترتیب که در یکی از چاپ‌های کتاب «پروتکل‌های صهیون»، نقشه‌ای با عنوان «رؤیای صهیونیسم» انتشار یافت. در این نقشه مصر، بخش‌هایی از سرزمین عربستان سعودی تا شهر مدینه، سوریه، عراق، کویت، مناطق نفت خیز ایران وجنوب شرقی ترکیه در حالی نشان داده شده بودند که اسرائیلیان در آنها اسکان داده شده بودند.۱۵

این اقدام با توجّه به ظهور انقلاب اسلامی در ایران و برپایی نظام اسلامی می‌توانست نوعی تهدید از جانب امپریالیسم صهیونیستی علیه نظام نوپای اسلامی ایران تلقّی شود؛ در عین حالی که نشانگر اهمّیت این مناطق که از شمال غربی کشور تا جنوب غربی آن امتداد داشت و دارای اهمّیت اقتصادی، تاریخی، اعتقادی و فرهنگی برای مطامع توسعه‌طلبانۀ ائتلاف صلیبی صهیونی بود، به حساب می‌آمد. بدین ترتیب ارض موعود توراتی از مرزهای تعیین شده برای آن در عهد عتیق فراتر رفته و به پروژۀ جهانخوارانه با ابعادی بسیار گسترده تبدیل شده بود. ابعاد سرزمین دولت یهودی که در سال ۱۸۹۰ م. توسط تئودور هرتزل مطرح شده بود، از مرزهای توراتی ارض موعود فراتر رفته و فلسطین، بین النّهرین، آفریقای شرقی، شبه جزیرۀ سینا، «آرژانتین» و حتّی سرزمین «سیبری» را نیز در بر می‌گرفت!

اسرائیل بزرگ و طرح خاورمیانۀ بزرگ

کاندالیزا رایس، وزیر خارجۀ پیشین آمریکا در سپتامبر سال ۲۰۰۳ م. گفت: ما، نقشۀ ۲۲ کشور مسلمان را تغییر خواهیم داد! طرح اسرائیل بزرگ رفته رفته ابعاد جدیدتری یافته است؛ به طوری که مرزهای آن با مرزهای تعریف شده برای خاورمیانۀ بزرگ بسیار بر هم منطبق است! مرزهای اسرائیل بزرگ دیگر هیچ تناسبی با مرزهای ارض موعود تورات نداشته و از چارچوب ایمانی خارج گردیده و به طرح و برنامه‌ای توسعه‌طلبانه در راستای سیطره‌طلبی‌ای جهانی تبدیل گردیده است. دولت کشور مورد نظر صهیونیسم سیاسی اکنون به دولتِ جهانیِ جریانِ صهیونیسمِ کابالائیستی تغییر ماهیّت داده است. به طوری که مدّعیان اسرائیل بزرگ با ابعاد جهانی با داعیه‌داران ارض موعود توراتی کاملاً متغایر با یکدیگرند. به راستی چه اتّفاقی در شرف افتادن است؟

آیا میان تحوّلات جاری که در گسترۀ سرزمینی تعریف شده برای خاورمیانۀ بزرگ و طرح دولت جهانی مورد نظر کانون سیطرۀ جهانی صهیونیسم کابالائیستی، نسبتی وجود دارد؟
طرح خاورمیانۀ بزرگ در اصل چیزی متفاوت از طرح صلح و امنیّت پذیرفته شده توسط «کنگرۀ دجّالی شیطانی» آمریکا در سال ۱۹۵۷ م. که در خاورمیانه به «دکترین آیزنهاور» شناخته می‌شود، نیست. پروژۀ خاورمیانۀ بزرگ همان طرح توسعه‌یافتۀ خاورمیانه است که کشور‌های شمال آفریقا نیز به آن افزوده شده است. مرزهای خاورمیانۀ بزرگ در غرب «مراکش» و «موریتانی»، در شرق آسیای مرکزی و «مغولستان»، در شمال «قفقاز» و ترکیه و در جنوب از کشور‌های عربی جنوب خلیج فارس تا سومالی را در بر می‌گیرد.

این پروژه، استراتژی تغییر ـ با ابعاد جغرافیایی، سیاسی، حقوقی، علمی، آموزشی، اقتصادی، اجتماعی و امنیّتی جهان اسلام است. این استراتژی زیر مجموعۀ استراتژی قرن جدید آمریکا PNAC ۱۶ است که در سال ۱۹۹۷ م. توسط رونالد رامسفلد، دیک چنی، پاول ولفوویتز، ریچارد پرل و ویلیام کریستول نیوکان‌های سرشناس در انداخته شد.
https://jahannews.com/vdca0uneu49n0u1.k5k4.html
jahannews.com/vdca0uneu49n0u1.k5k4.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انشااله آرزوي تسخير خاورميانه را بگور برند اين صهيونيستهاي كثيف جنايكار.
این کسی که اینجا منفی داده کثیف تر از صهیونیستهاست
اینا که رویاست اما خوشم میاد تو رویاشونم به مرز ایران نمیتونند وارد بشن
حامد
چه غلط ها ،همون یه تیکه رو هم نمیتونین نگه دارین. شتر در خواب بیند پنبه دانه
حسن
زرشک!!!!!!!!!!!
جالبه انگار یک تیکه از آبودانم توشه! چی ولک!
hosein
مستراح خونه مارو نمیتونن تسخیر کنند بعد میخوان از نیل تا فراط رو بگیرن؟!!!
کریمی
شتر در خواب بیند پنبه دانه !!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
البته کاش ترکیه منافق را می گرفت
Iran, Islamic Republic of
بگیره قدرتمندتر میشه و بعدش جاهای دیگر رو تسخیر میکنه...
Germany
البته فعلا دور خودشون دیوار کشیدن
واقع گرا
اگر که انقلاب ما نبود و در خط مقدم جبهه مقاومت، حزب ا... و سوریه الان با اسرائیل هم مرز بودیم
این قبیله که دست شان به خون 70000 پیغمبر خدا آغشته است بلاهایی به سر مسیحیان آوردند که در تاریخ مانندی در قساوت ندارد. یکی از جنایت هایی که انجام دادند این بود که یک شهر مسیحی را از بچه شیرخوار گرفته تا افراد مسن همه را در خندق هایی از آتش زنده زنده سوزاندند.

این ها اگر موفق به گرفتن خاورمیانه شوند بلایی به سر مسیحیان اروپا و آمریکا خواهند آورد که در خیال هم نمی گنجند.
شاید بد نباشد دوستان جهان نیوزی یک پست را به این مهم اختصاص بدهند.
جهان منتظر پست شما هستیم
Iran, Islamic Republic of
بفرمایید کل خاورمیانه رو درنقشه خودتون جا بدید وحشی های حرامزاده.
Iran, Islamic Republic of
حالا فک کن تو این ارض موعود چند نفر و کیا باید زندگی کنن با این همه منابعی که داره چند میلیون یهودی مابقی بومیام یا باید قتل عام بشن یا اواره دیگه به گنبد اهنین هم نیاز نداره
احمد عبدالهی
اینا همش دروغ و کلک سیاسیه . صهیونیستها 5 میلیون هم جمعیتشون نمیشه اگه در این ارض موعود خیالیشان پراکنده شوند با دموکراسی غربی می شوند اقلیت و دیگه هیچ غلطی نمیتوانند بکنند. اونا تو کشور اشغالی کوچکشان مانده اند چه برسد به ارض موعودشان. با وجود نزدیک به 900 میلیون مسلمان در این کشورها اونا هیچ غلطی نمی توانند بکنند.
Iran, Islamic Republic of
خارج از این رویاپردازیهای صهیون فعلا آژیر هشدار در تمامی شهرهای رژیم غاصب توسط حماس و داشته باشید.
محمد نظافتی
خدارحمت کند شهیدآیت الله مطهری را ،ایشان در یکی از سخنرانی هایشان فرمودند: اگر جلو این صهیونیست غاصب را نگیریم فردا ادعا می کند که تا شیراز که زمانی ملک سلیمان نبی بوده جزء سرزمین اسراییل است.
روایتی از پیامبر رحمت از قول سلمان فارسی ست که : خداوند در شب عید فطر دعای بندگانش را مستجاب می کند. نیت کنید ، شش رکعت نماز بخوانید (سه نماز دورکعتی) بعداز حمد 5مرتبه سوره توحید را بخوانید ودر حق همه مسلمین دعا کنید خصوصا فرج آقا امام زمان (عج) ونابودی اسراییل غاصب ان شاء الله.
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
این مملکت صاحب دارد وهیچ کس جرات این که چپ به آن نگاه کند ندارد
هاشم
Switzerland
بدنیست بعداز هفت سال که از تاریخ انتشار این مطلب گدشته یه یاداوری بشه که فعلا اسرائیل زاییده تو همین چند مثقال خاکی که اشغال کرده وبزودی کلا نابود میشه ونسل هرچی ادم کش وخصوصا کودک کش کثیف مثل صیونیستهای اسرائیلی از بین خواهد رفت.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
فعلا جلوی غزه کم اورده بقیه پیش کش
Iran, Islamic Republic of
بیاد ببینیم میتونه
۰۰۰۰۰
Iran, Islamic Republic of
آمریکا با اون همه اهن و تولپش هیچ غلطی نتونسته بکنه اسرائیل که عددی نیست ۰۰۰۰
اسلام پیروز است اسرائیل نابود است
آردوج
Iran, Islamic Republic of
حالا این نقشه رو از کجا آوردین ..؟؟