شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
تا سال ۹۴؛

خطوط اتوبوسرانی تهران تکمیل می‌شود

جمعه ۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۰
کد مطلب: 372064
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تکمیل شبکه خطوط ویژه و اتوبوسهای BRT پایتخت تا سال آینده خبر داد.
به گزارش جهان، سید جعفر تشکری هاشمی در گفتگو با  مهر اظهار داشت: احداث ۵ خط ويژه جديد اتوبوس و همچنین چند خط جدید اتوبوسهای تندرو در تهران در دستور كار است قرار دارد که تلاش می شود تا سال ۹۴ شبکه خطوط اتوبوسرانی تکمیل شود.

وی ادامه داد: شهر انسان محور شهری است که مردم بتوانند به راحتی در آن تردد کنند بر این اساس در تلاشیم، هرجا که ترافیک سنگین است یک خط برای عبور اتوبوسها و البته خودروهای امدادی فراهم کنیم.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: این زیبنده مردم ما نیست که آمبولانس حامل بیمار در ترافیک سنگین بماند و راه تردد نداشته باشد و یا عده ای در آتش بسوزند و راهی برای تردد خودروهای آتش نشانی نباشد.

وی با تاکید براینکه باید توسعه کمی ناوگان حمل و نقل عمومی همگام با ارتقا سطح خدمات رساني دنبال مي شود تا بتوانيم شاهد افزايش رضايتمندي شهروندان باشيم گفت: هم اكنون ۱۵۸ كيلومتر مسير اتوبوسهاي تندرو در تهران وجود دارد كه با احداث ۲ خط جديد مجموع طول شبكه خطوط تندرو در تهران به حدود ۱۹۲ كيلومتر افزايش مي يابد.

تشکری در ادامه در پاسخ به این سئوال که چرا روند احداث خط اتوبوس تندرو در مسیر بزرگراه صدر این قدر زمان بر شده و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است، افزود: نظرات در مورد احداث خط اتوبوس تندرو در بزرگراه صدر متفاوت است ما نیز در احداث هر خط از سامانه اتوبوس های تندرو تلاش کردیم از روش اقناعی بهره مند شویم و نظر مثبت تمامی مسئولان و دست اندرکاران را کسب کنیم. در مورد صد نیز کار را با تامل و همفکری دست اندرکاران دنبال می کنیم و در تلاشیم تا از نظرات کارشناسی در این پروژه بهره مند شویم.

وی ادامه داد: در مورد پروژه صدر مطالعات ترافیکی و عمرانی به طور کامل صورت گرفته اما در مباحث اجتماعی و فرهنگی و... باید موافقت های لازم را کسب کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *