پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

افزایش تقاضا در بازار طلا

سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب: 371619
رئیس اتحادیه طلا وجواهر مشهد گفت: در هفته جاری قیمت سکه جدید قدیم تغییر کرده که یکی از دلایل این امر کاهش سود سپرده‌های بانکی و افزایش تقاضا نسبت به عرضه طلا و سکه است.
به گزارش جهان، باقر معبودی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، با اشاره به اینکه در هفته جاری پس از گذشت مدت‌ها قیمت سکه جدید با قدیم متفاوت شده است، افزود: یکی از دلایل وجود نوسان قیمت در بازار طلا، کاهش سود سپرده‌های بانکی و روی آوردن مردم به بازار طلا و در نتیجه افزایش تقاضا نسبت به عرضه بوده است.

وی اظهار کرد: امروز، ۳۱ تیر، هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۲۰۰ تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته ۹۷ هزار تومان عرضه شد و سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۳۰۰۰ تومان کاهش قیمت نسبت به روز گذشته ۹۵۲ هزار تومان فروش رفت، همچنین سکه طرح قدیم با ۳۰۰۰ تومان کاهش ۹۴۷ هزار تومان معامله شد.

معبودی‌نژاد افزود: نیم سکه بهار آزادی نیز بدون تغییر قیمت نسبت به روز گذشته ۴۷۷ هزار تومان و ربع سکه نیز ۲۶۵ هزار تومان معامله شد، نرخ خرید و فروش دلار نیز بدون کاهش قیمت به ترتیب ۳۱۱۰ و ۳۱۳۵ تومان بود که این اختلاف قیمت بین خرید و فروش به دلیل افزایش تقاضا نسبت به عرضه بوده است.

معبودی‌نژاد افزود: اونس جهانی نیز با ۱۱ دلار کاهش قیمت نسبت به روز گذشته به ۱۳۰۷ دلار رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *