پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲

داعش حلقه ازدواج مسیحیان را درآورد

دوشنبه ۳۰ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 371374
رئیس شورای پشتیبانی "ام الربیعین" فاش کرد عناصر گروه تروریستی داعش حتی حلقه‌های ازدواج زنان مسیحی را هنگام کوچاندن آن‌ها از شهر موصل به سرقت بردند.
به گزارش جهان، پایگاه خبری شبکه العالم، "زهیر جلبی" در مصاحبه با سایت عراقی "سومریه نیوز" گفت: عناصر گروه داعش همه لوازم و دارایی‌های خانواده های مسیحی را بعد از کوچاندن آن ها از محل سکونتشان در شهر موصل غارت کردند، و به آن ها اجازه ندادند چیزی همراه خود ببرند.

وی افزود: تروریست‌ها حتی حلقه‌های ازدواج را از دست زنان مسیحی در آوردند.

جلبی اظهار داشت: بعد از بیرون راندن مسیحیان و تعرض به آن‌ها، به کسی اجازه نخواهیم داد ادعا کند انقلابی و یا جزو عشایر است.
جلبی از دولت مرکزی و سازمان های بین المللی خواست خانواده های آواره مسیحی را نجات دهند و به آن ها کمک کنند.

از سوی دیگر، "یونادم کنا" نماینده مسیحی پارلمان عراق در مصاحبه با سومریه نیوز گفت: کوچاندن اجباری مسیحیان و دیگر خانواده ها در شهر موصل جنایت ضد بشری و پاکسازی نژادی فراگیر است.

وی از دولت مرکزی و دولت منطقه کردستان عراق و جامعه بین المللی خواست برای کمک فوری به مهاجران و فراهم آوردن مناطق امن برای آن ها تلاش و همکاری کنند.

یونادم اظهار داشت: کمیته ای از سوی هیات وزیران برای کمک رسانی به مهاجران تشکیل شده است اما در حقیقت، مشکل در این نهفته است که وزارت مهاجرت امکانات لجستیکی ندارد تا به وظیفه خود عمل کند.

وی از دولت مرکزی خواست با اربیل مذاکره کند تا خانواده های مهاجر قربانی اختلافات بین دو طرف نشوند.

نماینده مسیحی پارلمان عراق اظهار داشت دولت نیروی امنیتی در موصل ندارد به جز برخی نیروهای وابسته به حزب دمکرات کردستان که کنترل اوضاع را در اختیار دارند و ما تردید داریم که بتوانند تا آخر از این منطقه محافظت کنند.

یونادم گفت: کشورهای همسایه باید به مسؤولیتهای خود در قبال حوادث عراق به ویژه موصل عمل کنند، زیرا گروه داعش همانند آتشی است که اگر امروز ما را فرا گرفته است ممکن است فردا دامن شما را بگیرد.

پس از پایان مهلت ۲۴ ساعته داعش به مسیحیان در شهر موصل و تهدید آن ها به قتل، مسیحیان در دو روز گذشته مهاجرت گروهی از مناطق اصلی شان را آغاز کرده اند که این روند در تاریخ عراق بی سابقه است.

داعش این خانواده‌ها را تهدید کرده است که یا جزیه بپردازند و یا مسلمان شوند، زیرا در غیر این صورت به قتل می‌رسند.
دبیرخانه اتحادیه عرب دیروز یکشنبه کوچ اجباری مسیحیان در موصل را محکوم کرد و آن را لکه ننگی دانست که نمی توان در برابر آن سکوت کرد.

"نوری مالکی" نخست وزیر عراق تاکید کرده است اقدام عناصر داعش علیه مسیحیان و کوچاندن آن ها از نینوا، دروغ بودن ادعاهای وجود کسانی تحت عنوان «انقلابیون» را برملا می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *