کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ناوشکن دماوند در آبهای خزر

29 تير 1393 ساعت 23:42

ناوشکن ˈدماوندˈ(جماران ۲) جمهوری اسلامی ایران، بزرگترین کشتی دفاعی ایران در شمال کشور برای تست های دریایی عازم دریای خزر شد.


به گزارش جهان، ایرنا به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، ناوشکن دماوند (جماران ۲) جمهوری اسلامی ایران که در کلاس موج، طراحی و ساخته شده است ، روانه آب های نیلگون خزر شد.

این ناوشکن که در ۲۷ اسفند سال ۹۱ توسط ریاست جمهور وقت و سردار سرلشکر فیروزآبادی فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و سایر مقامات لشکری و کشوری به طور رسمی به آب انداخته شده بود در نهایت پس اتمام فعالیت های باقی مانده و تست های ساحل عازم دریای خزر شده تا سامانه ها و تجهیزات متعدد این ناوشکن آزمایش شود.

عملیات دو روزه این ناوشکن در آبهای دریای خزر به منظور آموزش و تحویل دهی هر یک از سامانه ها به ناوگان شمال جمهوری اسلامی ایران انجام می شود.

این ناوشکن اکنون مجهزترین ناوشکن جمهوری اسلامی ایران است که قابلیت حمل بالگرد را نیز دارد.

ناوشکن دماوند مجهز به جدیدترین و پیشرفته ترین سامانه های تسلیحاتی، الکتریکی و ناوبری روز دنیا است و از سیستم های پیچیده دفاعی بهره می برد.

این ناوشکن با حدود ۱۰۰ متر طول و بیش از ۱۳۰۰ تن وزن، از قدرت مانور و چالاکی بالایی برخوردار است و هزینه ساخت آن نیز طبق اعلام مقامات نظامی کشورمان، یک چهارم قیمت مشابه خارجی است.

ناوشکن دماوند توسط کارکنان نیروی دریایی ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و با همکاری حدود ۴۰۰ دانشگاه، مرکز تحقیقاتی و تولید کنندگان و صنایع ایرانی ساخته شده است.

نمونه نخست این کلاس از ناوشکن در جنوب ایران با عنوان ناوشکن جماران به ناوگان آب های نیلگون خلیج فارس پیوست.

ناوشکن دماوند جمهوری اسلامی ایران در بندر انزلی بزودی در مراسمی ویژه به ناوگان شمال جمهوری اسلامی ایران ملحق می شود.

افزوده شدن این ناو قدرتمند با به روزرترین سامانه های بومی به ناوهای موشک انداز رده پیکان در ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نقش بسیار مهمی در ارتقاء توان رزمی و البته بازدارندگی چند منظوره این نیرو در آب های بزرگترین دریاچه جهان دارد.


کد مطلب: 371266

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/371266/ناوشکن-دماوند-آبهای-خزر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com