شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

صندوق پس انداز مسکن احیا می شود

يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۱
کد مطلب: 371212
معاون وزیر راه و شهرسازی از احیای صندوق پس انداز مسکن خبرداد و گفت: وزارت راه و شهرسازی در حال بررسی طرحی است که دستورالعمل آن به زودی نهایی می شود و بر اساس آن وام ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومانی پرداخت می شود.
به گزارش جهان، محسن نریمان در گفت و گو با خانه ملت،‌ با بیان اینکه راه‌اندازی صندوق پس‌انداز خرید مسکن به معنای جایگزینی آن برای اوراق تسهیلات فرابورس نیست،‌ گفت: این صندوق پس اندازهای مردم را جمع‌آوری پس از طی دوره ماهانه تسهیلات پرداخت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه احتمالا این تسهیلات به کسانی فاقد مسکن هستند اعطا خواهد شد،افزود:‌ مقررشده است ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان وام به واسطه این صندوق به متقاضیان پرداخت شود.

وی با بیان اینکه یکی از راههای تولید مسکن استفاده از منابع اعتباری مردم است، افزود:‌ جلسات اولیه بررسی این طرح برگزار شده است و پس از نهایی شدن برای اخذ مجوز نهایی به هیات دولت ارسال می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در گذشته هم این صندوق بوده و مردم با پس اندازهای خود و تسهیلاتی که می گرفتند به مسکن کوچک دست می یافتند، افزود: در تلاشیم برای تولید مسکن از منابعی استفاده نکنیم که پایه پولی را افزایش دهد و ایجاد تورم کنند مانند آنچه که در مسکن مهر اتفاق افتاد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تاکید بر اینکه می خواهیم مردم هم درساخت مسکن و سرمایه گذاری در این بخش دخیل باشند و از محل پس اندازهای آنها با شیوه هایی که اقتصاددانان ما طراحی می کنند بستر تولید مسکن فراهم شود،‌ افزود: به زودی شیوه نامه اجرایی آن اعلام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *