پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

در ازای صادرات‌برق، برنج‌پاکستان وارد می‌شود

يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 371193
منابع پاکستانی از لغو ممنوعیت صادرات انبه این کشور به ایران توسط تهران خبر دادند و اعلام کردند ایران همچنین نسبت به دریافت طلب ۱۰۰ میلیون دلاری خود از پاکستان با دریافت برنج باسماتی ابراز تمایل کرده است.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از رسانه های پاکستانی نوشت: دولت پاکستان در قبال بدهی بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری خود به ایران از بابت واردات برق، به این کشور برنج باسماتی یا گندم صادر خواهد کرد.

با توجه به تحریم های سازمان ملل، امکان پرداخت دلار به ایران وجود ندارد. تهران نسبت به دریافت بدهی برق خود از پاکستان در قالب برنج ابراز تمایل کرده است.

این موضوعات در نشستی با حضور مسئولان وزارتخانه های مختلف پاکستان به ریاست اسحاق دار، وزیر دارایی این کشور برگزار شد. هدف از برگزاری این نشست برطرف کردن موانع گسترش مبادلات تجاری با ایران با وجود تحریم ها بود.

در این نشست، وقار مسعود، از مسئولان وزارت دارایی پاکستان گفت، شرکت ملی انتقال و توزیع برق پاکستان تمایل دارد بدهی های معوق خود به ایران از بابت تامین برق مناطق مرزی را تسویه کند.

در این زمینه، وزارت بازرگانی پاکستان در حال انجام اقدامات مقتضی برای مبادله کالایی با ایران است. وی افزود، ایران قبلا خطوط انتقال برق تا مرز خود برای عرضه احتمالی برق به گوادر و شهرهای مجاور را ایجاد کرده است.

در ین نشست تاکید شد که روش های زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها می توان با ایران به تجارت پرداخت. یکی از این روش ها تجارت کالاهای خارج از فهرست تحریم های سازمان ملل است. اما بانک ها تمایل چندانی به انجام تراکنشن های مالی نشان نمی دهند. در این نشست همچنین تصمیم گرفته شد تا مکانیزمی برای تجارت کالاهای خارج از دایره تحریم ها از طریق بانک ها ایجاد شود.

همچنین وزارت بازرگانی پاکستان به وزارت دارایی این کشور اطلاع داد که مذاکرات با طرف ایرانی برای صدور برنج باسماتی و گندم به ایران در قالب مکانیزم مبادله کالا پیشرفت خوبی داشته است. همچنین ایران اخیرا ممنوعیت واردات انبه از پاکستان را لغو کرده است.

بر اساس این گزارش، وزیر دارایی پاکستان به همه وزارتخانه ها و سازمان های مربوطه دستور داد تا مشکلات و موانع باقیمانده را قبل از برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و پاکستان برای استفاده از تمام ظرفیت روابط تجاری دو کشور برطرف کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *