پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پیشنهاد ارائه کارت اعتباری خرید جهیزیه

يکشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۰
کد مطلب: 371128
مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت جوانان با اشاره به پیگیریهای این وزارتخانه برای اجرایی شدن قانون تسهیل ازدواج گفت: پیشنهاد اهدای کارت اعتباری به زوج های جوان برای خرید کالا و جهیزیه از فروشگاهها به دستگاههای مرتبط داده شده و در حال پیگیری و اجرایی شدن این پیشنهاد هستیم.
به گزارش جهان، بهمن بهمنی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه های اداره کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده وزارت جوانان افزود: یکی از اصلی ترین برنامه های ما راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج در تهران و سایر استانهاست و قرار است تا مهرماه که همزمان با هفته ازدواج است، ۱۱ دفتر مشاوره ازدواج جوانان در تهران و سایر استانها راه اندازی شود.

وی افزود: فعال سازی کمیته های ازدواج و خانواده در استان ها از دیگر برنامه های تعریف شده است. این کمیته ها هم اکنون به شکل محدودی در استان ها فعال است،اما ما معتقدیم برای اجرایی شدن سیاست های افزایش جمعیت و تشکیل خانواده سالم باید این کمیته ها در تمامی استان ها فعال شوند تا هماهنگی و برنامه ریزی جدی برای ترویج ساختارهای مربوط به ازدواج سالم و تحکیم خانواده را تدوین کنند.

پیش شرط اجرای قانون تسهیل ازدواج

بهمنی درباره اجرایی شدن قانون تسهیل ازدواج گفت: یکی از شرط های اجرایی شدن قانون تسهیل ازدواج، تشکیل صندوق ذخیره اندوخته است که با توجه به تشکیل صندوق مهر امام رضا (ع) تشکیل این صندوق با مشکلاتی همراه شده است و مسئولان ایجاد این صندوق را موازیکاری می دانند.

وی ادامه داد: اجرایی شدن قانون تسهیل ازدواج از وظایف وزارتخانه نیست، اما ما در تلاش برای مشخص کردن وظایف دستگاهها و آگاهسازی آنها نسبت به موضوع ازدواج جوانان هستیم.

به گفته بهمنی، یکی از کوتاه ترین راهها برای اجرایی شدن قانون تسهیل ازدواج، تشکیل صندوق ذخیره اندوخته است چرا که نیاز به بازنگری قانون ندارد و وزارتخانه در حال ارائه پیشنهادات خود به دستگاه های مرتبط همچون بانک مرکزی برای حل مشکلات راه اندازی آن است.

کارت اعتباری خرید جهیزیه برای زوج های جوان

وی یکی دیگر از برنامه های خود را اهدای کارت اعتباری خرید جهیزیه عنوان کرد و گفت: این موضوع در حد یک ایده و پیشنهاد مطرح شده است و درصدد هستیم تا با اهدای کارت هدیه به زوج ها، امکانی را برای تهیه جهیزیه از فروشگاه های تعریف شده فراهم کنیم.در حال بررسی و راه هایی اجرایی شدن آن هستیم که در صورت مثبت بودن نتیجه تا سه ماه آینده خبرهای خوشی در این زمینه اعلام خواهیم کرد.

مدیر کل دفتر ازدواج و تعالی خانواده تصریح کرد: همچنین برای هفته ازدواج که همزمان با سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است، وزارتخانه های در حال برنامه ریزی هستند که بتوان کار گسترده و ملی در این زمینه انجام داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *