کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک نوجوان‌ فیسبوک‌ پرز و نتانیاهو‌ را‌ هک‌کرد

28 تير 1393 ساعت 17:27

یک نوجوان 13 ساله فلسطینی ساکن شهرالخلیل در کرانه باختری رود اردن توانست صفحات فیسبوک بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و شیمون پرز رئیس سابق این رژیم را هک کند.


به گزارش جهان به نقل از العالم، عمار الشریف نوجوان ۱۳ ساله فلسطینی است که علاقه زیادی به علم رایانه و برنامه نویسی دارد و تاکنون دوباره توانسته است دو حفره امنیتی در شبکه اجتماعی فیسبوک در شبکه اینترنت بیابد.
وی در اولین مورد توانست حفره و نقصی امنیتی را در شبکه فیسبوک بیابد و با این شبکه درباره این نقص مکاتبه کند.

مدیریت شبکه فیسبوک پاداشی به ارزش ۲۰ هزار دلار به وی پیشنهاد داد کرد تا این حفره و نقص امنیتی را به اطلاع آنها برساند و آنها درصدد ترمیم آن برآیند اما الشریف به جواب رد داد و گفت: "افکارم برای فروش نیست و من این راز را برای کمک به مردم پیش خود نگه خواهم داشت".

مدیریت شبکه اجتماعی فیسبوک برای اطمینان از گفته الشریف از وی درخواست ویدیوئی برای اثبات وجود نقص امنیتی کرد که الشریف ویدیو را فرستاد و سرانجام با پیشنهاد فاش کردن نقص امنیتی مخالفت کرد.

الشریف همچنین توانست وارد صفحه شخصی گیلعاد شالیط نظامی صهیونیست شود که قبلاً اسیر مبارزان فلسطینی در باریکه غزه بود.

به نوشته روزنامه القدس العربی، الشریف گفت که مدیریت فیسبوک برای یافتن نقص امنیتی تلاش می کند ولی یافت آن آسان نیست و زمان بَر است.

این نوجوان فلسطینی اعلام کرد که در چند روز گذشته نیز حفره و نقص امنیتی دیگری را در شبکه فیسبوک یافته است.

هر چند مدیریت فیسبوک صفحه شخصی عمار الشریف را بسته است اما عمار اخیرا بار دیگر صفحه خود را در این شبکه باز کرد و در آن نوشت: " من بازگشتم با همان نام قبلی . مشتاق دیدار همه شما بودم".


کد مطلب: 371048

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/371048/یک-نوجوان-فیسبوک-پرز-نتانیاهو-را-هک-کرد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com