چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

بهای نفت پس از 2 هفته افزایش یافت

چهارشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۲۸
کد مطلب: 370741
بهای نفت پس از دو هفته کاهش قیمت، با اعلام بهبود اقتصاد چین، روندی افزایشی به خود گرفت و در بازارهای نیویورک و لندن به ترتیب به بیش از 100 و 107 دلار رسید.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، عصر چهارشنبه بهای هر بشکه نفت برای تحویل در ماه اوت (مرداد - شهریور) در بازار نیویورک ۸۷ سنت افزایش یافت و به یکصد دلار و ۸۳ سنت رسید.

نفت برنت نیز امروز در بازار لندن ۶۴ سنت کاهش قیمت یافت و هر بشکه حدود ۱۰۷ دلار و ۵۲ سنت معامله شد.

افزایش تولید و اشتغال در کشورهای صنعتی سبب افزایش بهای نفت می شود.

چین امروز اعلام کرد که اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال جاری میلادی، ۷.۵ درصد رشد داشته است که این مقدار نسبت به ۷.۴ درصد رشد در سه ماهه نخست سال جاری، اندکی افزایش نشان می دهد.

خبرهای مربوط به تنش های سیاسی و امنیتی در عراق ماه گذشته سبب افزایش چشمگیر بهای نفت شده بود، اما از آنجایی که پیش بینی ها مبنی بر اخلال در عرضه نفت عراق محقق نشد، این عامل، تاثیر خود بر بازار نفت را از دست داد.

بهای نفت خام در ۲۰ ژوئن امسال (۳۰ خرداد) رکورد شکست و در بازار نیویورک به ۱۰۷ دلار و ۲۶ سنت رسید.

با این همه، قرارداد میان دولت و شورشیان لیبی سبب خواهد شد که دو پایانه نفتی در شرق این کشور با ظرفیت صدور روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت آغاز به کار کند. افزایش عرضه، کاهش بهای کالا را در پی دارد. لیبی اکنون روزانه حدود ۳۵۰ هزار بشکه نفت صادر می کند.

بدین ترتیب، هر گالن (۳.۷۸ لیتر) بنزین در بازار نیویورک امروز، چهارشنبه، به بهای ۲ دلار و ۸۸ سنت معامله شد و بهای هرگالن نفت سفید برای گرمایش نیز به ۲ دلار و ۸۷ سنت رسید.

گاز طبیعی هم با اندکی کاهش قیمت، به بهای ۴ دلار و ۱۱ سنت برای هر یکهزار فوت مکعب فروخته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *