پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۲

آمار نشریه تایم از خسارت هنگفت آمریکا به دلیل تحریم ایران

سه شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۵:۴۳
کد مطلب: 370351
نشریه «تایم» به نقل از مطالعه‌ای که توسط گروه «نایاک» صورت گرفته، نوشته است که تحریم‌های ضدایرانی تاکنون ۱۷۵ میلیارد دلار به اقتصاد آمریکا خسارت وارد کرده است.
آمار نشریه تایم از خسارت هنگفت آمریکا به دلیل تحریم ایران
به گزارش جهان، فارس به نقل از نشریه «تایم» نوشت، مطالعه‌ای که گروه موسوم به «نایاک» انجام داده نشان می‌دهد اقتصاد آمریکا به واسطه تحریم‌هایی که علیه ایران وضع شده، ده‌ها میلیارد دلار متضرر شده است.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، تحریم‌هایی که سال ۱۹۹۵ به بعد از سوی آمریکا علیه ایران وضع شده، علاوه بر اقتصاد ایران، اقتصاد خود آمریکا را نیز با خسارات هنگفت مواجه کرده است. این تحقیق رقم خسارات ناشی از تحریم‌ها برای آمریکا را ۱۷۵.۳ میلیارد دلار تخمین زده است.

بنا بر این گزارش، بخش اعظم این خسارات به دلیل عدم صادرات محصولات آمریکایی به ایران بوده است. همچنین سالانه بین ۵۱ تا ۶۶ هزار فرصت شغلی به دلیل همین تحریم‌ها در آمریکا از میان رفته است.

به نوشته تایم، در میان کشورهای اروپایی، آلمان با ضرر ۲۳.۱ تا ۷۳ میلیارد دلاری، بیشترین فرصت‌های از دست رفته اقتصادی به واسط تحریم‌های ایران را تجربه کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Latvia
این نشریه ها احتمالا از خسارت وحشتناکی که به مملکت ما وارد شده نگفتند
مصطفی
United States
زیان ایران چقدر بوده؟