جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تحریم بیمه نفت‌کش‌ها همچنان پابرجاست

دوشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۴۸
کد مطلب: 370311
با وجود لغو تحریم بیمه‌ای نفت‌کش‌ها، در عمل اتفاق مثبتی در این زمینه در چند ماه اخیر نیافتاده است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به لغو تحریم بیمه ای این شرکت گفت: پس از توافق ژنو تحریم‌های بیمه‌ای مربوط به شرکت ملی نفتکش ایران و شرکت ملی نفت ایران از سوی اداره OFAC وابسته به وزارت خزانه داری آمریکا حذف شد، اما با وجود لغو این تحریم‌ها، گروه بین‌المللی بیمه (IGA) اعلام کرد که به دلیل ریسکهای مرتبط با حمل و نقل دریایی نفت، امکان بیمه شش ماهه کشتیهای نفتکش حامل نفت ایران وجود ندارد.

علی اکبر صفایی افزود: طبق اعلام گروه بین المللی بیمه (IGA)، مدت زمان پوششهای بیمه ای در حمل و نقل دریایی مواد نفتی به دلیل ریسک بالایی که در این بخش وجود دارد، باید یکساله باشد و از آنجا که توافق نامه ژنو یک دوره شش ماهه را در بر می گیرد، منتظر هستند تا مدت زمان لغو تحریمها در توافقهای جدید افزایش یابد.

بر اساس اعلام شرکت ملی نفتکش، وی با بیان اینکه تا پیش از توافق ژنو، برقراری ارتباط به صورت رسمی با مجموعه های دریایی بین المللی بسیار مشکل بود، افزود: پس از امضای توافق نامه ژنو، فضای مناسبی برای ارتباطات داخلی و خارجی فراهم شد، به طوری که ارتباطات برقرار و مذاکرات انجام شدکه در این مذاکرات مباحث تجاری فی مابین بحث و بررسی شد.

مدیرامور بین الملل شرکت ملی نفت ایران چندی پیش در پاسخ به برخی شبهه ها درباره کاهش تحریمها گفت: طی ماه های گذشته و به دنبال پیشرفت مذاکرات ایران با گروه ١+٥، هیچ تحریمی از صنعت نفت ایران برداشته نشد و تنها از تصویب تحریمهای جدید جلوگیری شد.

قمصری با اشاره به توافقهای ژنو برای کاهش تحریمها تصریح کرد: تحریمها در کنگره امریکا یا اروپا به تصویب می رسد و بنابراین برداشتن هرگونه تحریم، نیاز به تصویب این کنگره‌ها دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *