کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پذیرایی‌شیعیان کربلا ازآوارگان‌سنی+تصاویر

23 تير 1393 ساعت 14:23

به رغم جنایت‌هایی که افراد مسلح در مناطق درگیری علیه شیعیان مرتکب می‌شوند، در طرف دیگر شیعیان کربلا به گرمی از آواره‌های سنی الانبار پذیرایی کرده و در‌های حسینیه‌ها را به روی آنها باز کرده‌اند.


به گزارش جهان به نقل از فارس، با هجوم افراد مسلح وابسته به گروهک تروریستی تکفیری داعش به استان‌های سنی‌نشین در عراق، بسیاری از مردم آواره شدند. یکی از استان‌هایی که به دلیل امنیت مردم به آن پناه آوردند، استان کربلاست.

شیعیان کربلا از روز اول درگیری در استان الانبار، برادران اهل سنت خود را پذیرفته و درب‌های حسینیه‌ها را بر روی آن گشودند و به گرمی از آنها پذیرایی کردند. سفره‌های افطاری و سحری در حسینیه‌ها برای برادران اهل سنت پهن می‌شود و بخوبی از آنها پذیرایی صورت می‌گیرد.

در حالی‌که گروهک تروریستی تکفیری داعش و بعثی‌های بجامانده از رژیم بعث صدام حوادث عراق را جنگی طایفه‌ای معرفی می‌کنند و در حق شیعیان در مناطق درگیری جنایت می‌کنند، در طرف دیگر شیعیان عراق به خوبی از برادران اهل سنت پذیرایی می‌کنند و امکانات اولیه زندگی برای آنها فراهم کرده‌اند و این موضوع به تمام توطئه‌ها برای طایفه‌ای کردن حوادث عراق پایان داد.

آنچه در تصاویر مشاده می‌شود، پذیرایی شیعیان کربلا از آوارگان اهل سنت استان الانبار است که در حسینیه‌های شهر مقدس کربلا مستقر شده‌اند.









































کد مطلب: 370253

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/370253/پذیرایی-شیعیان-کربلا-ازآوارگان-سنی-تصاویر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com