پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بیانیه بسیج‌حقوقدانان در محکومیت‌فاجعه غزه

يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۵۲
کد مطلب: 370109
این خبر در حالی منتشر می‌شود که سازمان ملل صراحتاً اعلام می‌کند: «77 درصد قربانیان غزه غیرنظامی هستند.» همچنین سازمان ملل متحد اعلام داشته است: «گزارش‌های آزاردهنده‌ای از کشتار کودکان در حملات اسرائیل دریافت کرده‌ایم.» تنها واکنش سازمان ملل متحد از زبان خبرنگار شبکه العربیه چنین بوده است: «شورای امنیت سازمان ملل به‌زودی بیانیه‌ای را در مورد اوضاع غزه، صادر می‌کند.»
به گزارش جهان به نقل از کافه حقوق، سازمان بسیج حقوقدانان، طی بیانیه‌ای کشتار مردم بی‌دفاع غزه توسط صهیونیست‌ها را محکوم کرد و از کلیه سازمان های حقوقی داخلی و بین المللی دعوت می‌شود تا با امضای این بیانیه در تبلیغ بیشتر این گفتمان ما را یاری دهند. متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درحالی‌که جنون جام جهانی در دنیا به اوج خود می‌رسد مدل تکراری صهیونیست‌ها در استفاده از غفلت افکار عمومی جهان برای نیل به مقاصد پلیدشان نیز دوباره اوج گرفته است. در چهارمین روز قتل‌عام مردم بی¬دفاع فلسطین آمار کشته‌ها به بیش از ۱۳۳ شهید و ۹۵۰ زخمی رسیده است به اذعان مقامات اسرائیلی هدف اصلی از این جنگ تمام‌عیار نسل‌کشی کودکان بی‌دفاعی است که آینده فلسطین را رقم خواهند زد. این هدف سبوعانه که به‌غیراز رژیم اشغالگر قدس نمی‌تواند آن را محقق کند نشان از ضعف و زبونی هیمنه¬ی پوشالی اسرائیل دارد که ناتوانی خود در مقابله با مجاهدین حماس و جهاد اسلامی را این‌چنین به معرض نمایش گذاشته است.

اسرائیلی‌ها خواستار کشتار کودکان فلسطین شدند. این نوع خبرها اگر تاکنون به‌صورت مانیفست مخفی رژیم صهیونیستی بیان می‌گردید اکنون به‌مثابه یک خواسته عمومی از طرف اشغالگران قدس مطرح می‌شود.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که سازمان ملل صراحتاً اعلام می‌کند: «۷۷ درصد قربانیان غزه غیرنظامی هستند.» همچنین سازمان ملل متحد اعلام داشته است: «گزارش‌های آزاردهنده‌ای از کشتار کودکان در حملات اسرائیل دریافت کرده‌ایم.» تنها واکنش سازمان ملل متحد از زبان خبرنگار شبکه العربیه چنین بوده است: «شورای امنیت سازمان ملل به‌زودی بیانیه‌ای را در مورد اوضاع غزه، صادر می‌کند.»

و این تنها کاری است که از طرف سازمان‌ها و نهادهای حقوقی بین‌المللی درباره فاجعه سازمان‌دهی شده و دولتی اسرائیل علیه مسلمانان غزه اتفاق افتاده است.

آمریکا و اعضای شورای امنیت باید بدانند که مسئولیت حقوقی برای پایان دادن به حملات غزه دارند و در صورت همراهی با رژیم اشغالگر قدس تبعات هرگونه اقدام تلافی جویانه از طرف مجاهدین مسلمان را خود تحمل خواهند کرد.
سازمان‌های عریض و طویل بین‌المللی که خود را داعیه‌دار حقوق انسان قلمداد می‌کنند اگر توان مقابله با چنین فاجعه‌ای را ندارند که هیچ و باید پاسخگوی بودجه‌های چندین میلیون دلاری خویش در احقاق حقوق بشیرت آن‌هم با سرمایه کشورهای عقب نگه داشته شده باشند و چه‌بسا نبود چنین سازمان‌هایی بسیار بهتر از بودنشان خواهد بود؛ اما اگر توان مقابله با چنین فجایعی را دارند باید به افکار عمومی جهانیان پاسخ دهند که چرا در مقابل چنین مسلمان کشی‌هایی سکوت می‌کنند تا مقصود ضد بشری چنین غاصبانی محقق شود و درنهایت بعد از وخیم شدن ماجرا باسیاست ابهام‌آلود همیشگی وارد میدان ‌شوند و هر دو طرف واقعه را محکوم کرده و جنگ را به نفع هم¬پیمان صهیونیستشان متوقف ‌کنند. آیا باید به‌مثابه جنگ‌های اول و دوم غزه شمار کشته‌ها به هزاران برسد تا این نمادهای خشکیده و بی‌اثر حقوق بین‌الملل بشر به تکاپو بیفتند و برای احقاق حیثیت نداشته خودکاری کنند.
مردم مظلوم ایران اسلامی فراموش نکرده‌اند که این سازمان‌ها و نهادهای حقوقی بین‌المللی آن موقع که به دنبال احقاق حق غاصبانه مستکبرین و امپریالیسم جهانی بودند چگونه از تمام ظرفیت حقوقی و غیرحقوقی خود علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کردند و باعث ایجاد تحریم‌های ضد حقوق بشری و انسانی علیه مردم مسلمان ایران شدند. گزارش‌های غیرحقوقی، غیرمنصفانه و دیکته شده احمد شهید گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران هنوز در خاطر مردم ایران هست.

جهانیان به یاد دارند که کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد به قطعنامه پیشنهادی در محکومیت نقض حقوق بشر در ایران برای آخرین بار در آذر ۹۲ رأی داده و این قطعنامه با ۸۳ رأی مثبت، ۳۶ رأی منفی و ۶۲ رأی ممتنع به تصویب رسید.

کشورهای عربی نیز که با سکوت بدتر از گناه خویش بر آتش کینه صهیونیست‌ها علیه مسلمانان می‌کوبند باید بدانند و آگاه باشند که اسرائیل جز خواری و خفت مسلمانان چیزی نمی‌خواهد و تا نابودی عزت تمام مسلمانان از پای نخواهد نشست. مردم مسلمان منطقه دودسته‌اند تک‌دسته گروهی هستند که در آتش تفرقه‌افکنی و تکفیری گرایی صهیونیستی گرفتارند همانند عراق و سوریه و گروهی دیگر که در خط مقدم مبارزه با جنایتکاران ابدی و ازلی عالم به مصاف آمده‌اند مانند فلسطین و لبنان. درگیری جبهه مقاومت در دیگر جبهه‌های جنگ تحمیلی صهیونیست‌ها، این فکر خام را در سر قوم بنی‌اسرائیل به وجود آورده که الآن وقت ضربه آخر است و چه اشتباهی گریبان این دشمنان خدا و خلق را گرفته است که خود را در چاهی انداختند که دیگر به‌راحتی از آن بیرون نخواهند آمد؛ و با اشتباه محاسباتی خویش در مرگ زودرس خویش تعجیل کردند و بشارت باد مجاهدین رمضان را که خداوند به ایشان چنین بشارتی داده است که «و ما النصر إلا من عندالله».

از کلیه سازمان های حقوقی داخلی و بین المللی دعوت می‌شود تا با امضای این بیانیه در تبلیغ بیشتر این گفتمان ما را یاری دهند.

سازمان بسیج حقوقدانان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *