پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نامزد ریاست پارلمان عراق معرفی شد

يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۶
کد مطلب: 370097
رئیس ائتلاف "متحدون للاصلاح" نامزد تصدی ریاست پارلمان عراق را اعلام کرد.
نامزد ریاست پارلمان عراق معرفی شد
به گزارش جهان به نقل از العالم، "اسامه نجیفی" که ریاست دور قبلی پارلمان را برعهده داشت، اعلام کرد که "سلیم الجبوری" نامزد ائتلاف گروه‌های عراقی برای ریاست پارلمان است.
نجیفی پس از نشست اعضای "ائتلاف گروه‌های عراقی" در بیانیه‌ای تأکید کرد: قبل از فرایند رأی گیری که با نظارت نجیفی انجام شد، نامزدها متعهد شدند که با دور سوم نخست وزیری نوری مالکی موافقت نکنند، و به منافع و مطالبات کسانی که به آنها رأی داده اند، پایبند باشند.
از سوی دیگر، "عباس البیاتی" عضو ائتلاف دولت قانون با اشاره به اینکه دومین جلسه پارلمان امروز (یکشنبه) برگزار می شود؛ اعلام کرد که نشانه هایی مبنی بر امکان مجلس برای انتخاب هیأت رئیسه وجود ندارد.
البیاتی با این حال به سایت عراقی "سومریه نیوز" گفت: گروه های سیاسی باید درباره انتخاب نامزدهای ریاست پارلمان، ریاست جمهوری و نخست وزیری به توافق برسند.

در نخستین جلسه پارلمان عراق به ریاست مهدی حافظ، پس از سوگند یاد کردن نمایندگان و اعلام تنفس برای مذاکره و مشورت در خصوص تعیین رئیس پارلمان و دو معاونش، نمایندگان ائتلافهای کردستان و المتحدون (به ریاست اسامه النجیفی) در صحن پارلمان حاضر نشدند، که این امر باعث شد جلسه از حد نصاب بیفتد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *