پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

پوشش رادیویی شب‌های قدر در امامزاده‌صالح، مسجدارگ و حرم‌عبدالعظیم

يکشنبه ۲۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 370024
مراسم احیاء شب‌های قدر شبکه رادیویی تهران از ۲۵ تیرماه به مدت پنج شب، از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد، از حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، امامزاده صالح(ع) و مسجد ارگ تهران روی آنتن می رود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، ویژه برنامه «باران استجابت» کاری از گروه فرهنگ و هنر شبکه رادیویی تهران است که با استقرار واحد سیار خود در مکان‌های یاد شده، به صورت زنده مراسم شب‌های احیاء را پخش می‌کند.

بشیر جعفری نیا، تهیه‌کننده برنامه با بیان جزئیات بیشتر گفت: بخشی از برنامه به پخش مستقیم مراسم شب های احیا و دعای جوشن کبیر اختصاص یافته است، شب ۱۹ ماه مبارک رمضان، مراسم مسجد ارگ تهران به صورت مستقیم از موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز پخش می شود.

پخش مراسم احیا و شب زنده داری از مراسم حرم عبدالعظیم حسنی(ع) شب ۲۱ ماه رمضان، روی آنتن می رود. شب ۲۳ ماه رمضان نیز مراسم احیا از امامزاده صالح(ع) به صورت زنده به سمع شنوندگان می‌رسد.

وی افزود: در بخش دیگری از برنامه درباره اعمال و آداب شب‌های قدر گفته می‌شود و در هر برنامه به زندگی و سیره حضرت علی (ع) پرداخته خواهد شد. پخش مناجات حضرت امیرالمؤمنین در مسجد کوفه، پخش خطبه‌های حضرت علی (ع) از نهج البلاغه و مداحی و آوازهای عرفانی از دیگر بخش‌های این برنامه است.

جعفری‌نیا خاطرنشان کرد: در شب‌های ۲۰ و ۲۱ این ماه ضیافت الهی، مهمانان برنامه درباره ماه رمضان و تاثیر آن در شعر و ادبیات فارسی و فضیلت‌های آن می‌گویند و به سیره زندگی حضرت امیر (ع) می‌پردازند. از دیگر بخش های برنامه می توان به سخن بزرگان و پخش گزارش‌های گزارشگران از اماکن مذهبی شهر و آستانهای مقدس اشاره کرد.

اسماعیل باستانی و بشیر جعفری نیا تهیه کنندگی این برنامه را از رادیو تهران بر عهده دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *