پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۵
۴

کاهش شدید قیمت تخم‌مرغ

شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب: 369964
دبیرکل کانون سراسری پرورش‌دهندگان مرغ تخمگذار ایران گفت: کاهش شدید قیمت تخم‌مرغ کمر تولید‌کنندگان را شکسته ولی مسئولین ذی‌ربط بدون هرگونه تلاشی آنچه را بازار عرضه و تقاضا به بازار تخم‌مرغ تکلیف می‌کند، ملاک قرار می‌دهند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سید فرزاد طلاکش دبیرکل کانون سراسری پرورش دهندگان مرغ تخمگذار ایران گفت: متاسفانه علیرغم تمامی هشدارها و جلسات فنی که در کارگروه تنظیم بازار و کمیته‌های مربوط تشکیل شده و اخطارهای قبلی که کتبا توسط این صنف به متولیان دولتی اعلام شده است، در ماه مبارک رمضان پدیده ارزان فروشی تخم مرغ با شدت بسیار قابل توجهی بروز نموده است.

وی افزود: با اینکه قیمت درب مرغداری تا بیش از ۲۳۰۰ تومان زیان در هر کیلوگرم خودنمایی می‌کند مسئولان دولتی هیچ‌گونه اقدام پیشگیرانه و حمایتی را بعمل نیاورده و در جلسات خود فقط نگران افزایش قیمت مصرف‌کننده تخم مرغ در ماه‌های شهریور به بعد هستند.

دبیرکل کانون سراسری پرورش دهندگان مرغ تخمگذاری ایران اظهار داشت: گرچه این کانون طی مکاتبات و جلسات حضوری اعلام داشته که در شرایط حاضر بنابر تمامی محاسبات میانگین و بدون در نظر گرفتن مبلغی برای جبران زیان‌های انباشته شده مرغداران طی ماه‌‌های گذشته و جاری، قیمت هر عدد تخم مرغ حداقل ۳۶۰ تومان است و این مطلب باید از طریق پرینت قیمت تخم مرغ به مردم اعلام شود ولی مسئولان ذیربط بدون هر گونه تلاش در جهت آشنا کردن افکار عمومی، آنچه را که بازار عرضه و تقاضا به بازار تخم مرغ تکلیف می‌کند را ملاک قرار داده است.

طلاکش اظهار داشت: افزاش‌های ناشی از همان مولفه عرضه و تقاضا در ماه‌های پائیز و زمستان را مشمول اقدامات بازرسی و تعزیراتی می‌نمایند که مصداق عینی ظلم به تولید و نابودسازی ریشه‌های امنیت پروتئینی جامعه از این محصول بسیار ارزشمند و ارزان است.

وی افزود: تخم مرغ حتی با نرخ هر عدد ۴۰۰ تومان هم هنوز در مقایسه با سایر اقلام موجود در سبد غذایی تکلیفی هر انسان سالم بسیار ارزان و سهم بسیار کوچکی در هزینه‌ها دارد و نباید تحت تأثیر التهابات بسیار موقتی بازار قرار گیرد.

دبیرکل کانون سراسری پرورش دهندگان مرغ تخمگذاری ایران با درخواست از مسئولینی دولتی گفت: برای جلوگیری از نوسانات بی‌رویه قیمت مصرف کننده تخم مرغ و ایجاد یک ثبات نسبی در این قیمت تا حداکثر ۲۰ درصد در طول یکسال نسبت به تصویب و اجرای طرح پرینت قیمت بر روی هر عدد تخم مرغ اقدام فوری نمایند تا هم افکار عمومی به یک آرامش نسبی دست یابد و هم جامعه از آثار تغذیه‌ای بسیار ارزشمند این منبع پروتئینی بهره بیشتری داشته باشد.

طلاکش اظهار داشت: قیمت تمام شده تخم مرغ در درب مرغداری با محاسبه فقط ۱۰ درصد سود حدود ۴۸۰۰ تومان است که طی ۱۰ روز گذشته به نرخ ۲۳۰۰ تومان رسیده و پیش‌بینی کاهش بیشتری را هم می‌‌کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


گرون شه گیر میدین ارزون شه گیر میدین چیکار کنه دولت شما راضی بشین؟؟
United States
دولت که دنبال ارزونی نیست!!!!!!!
مدرکش هم گفته های وزیر محترم صنعت!!!
دلیلش هم صادرات کم وگرم شدن زیاد هوا!!!!!
تلنگر
ابن یعنی تیتری که زدین غلط اندازه.. باید باشه افزایش شدید در آینده نزدیک!
خدا به فریادمون برسه..
مسعود
اگر تقاضا از عرضه بيشتربود نه تنها حاضر به كاهش قيمت آن نبوديد بلكه با تمسك به حربه مكانيسم بازار عرضه و تقاضا قيمت تخم مرغ را روز به روز افزايش مي داديد اما حالا كه ميزان عرضه تخم مرغ از تقاضاي بازار بيشتره و به واسطه گرماي هوا امكان احتكار تخم مرغها را نداريد ,اين مكانيسم را كشك دانسته و به جز و ولز افتاده ايد!!