سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

مذاکرات کری و کرزای درباره انتخابات‌

شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب: 369961
مذاکرات وزیر خارجه آمریکا با نامزدهای انتخاباتی و رئیس جمهوری افغانستان و موافقت تیم تحول و تداوم با پیشنهاد یوناما درباره شمارش آرا از جمله تحولات انتخاباتی این کشور به شمار می رود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، رسانه های افغانستان گزارش دادند که تیم تحول و تداوم با انتشار بیانیه ای موافقت خود را با تفتیش آراء بیشتر محلات رای دهی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری از سوی هیئت معاونت سازمان ملل متحد برای افغانستان اعلام کرده است.

بر این اساس یان کوبیش نماینده سازمان ملل متحد در امور افغانستان طرح پیشنهادی و تفتیش بیش از هشت هزار محل رأی دهی که ۴۳ درصد آراء را در بر می گیرد ارائه کرده بود که مورد قبول حامد کرزای رئیس جمهوری افغانستان قرار گرفت.

تیم تحول و تداوم اعلام کرده است که طرح یوناما را پذیرفته و خود را متعهد به همکاری همه جانبه در تحقق آن می داند.

همچنین تیم تحول و تداوم از کمیسیون مستقل شکایات انتخابات و کمیسیون مستقل انتخابات خواسته است تا به منظور تامین شفافیت و اعتبار کامل آراء مردم افغانستان از این طرح حمایت و پروسه مذکور را مطابق قانون انتخابات با نظارت ناظرین ملی و بین المللی، نمایندگان کاندیداها و رسانه های این کشور اجرا کرده تا هیچ شبهه ای درباره سلامت این پروسه ملی باقی نماند.

خبر دیگر اینکه جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز شنبه برای دومین بار با عبدالله عبدالله و اشرف ‎غنی احمدزی دو کاندیدای ریاست جمهوری این کشور دیدار می کند و درباره دولت فراگیر گفتگو خواهد کرد.

بر این اساس موضوع تفکیک و جداسازی آرای ناپاک از آرای پاک در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان از محورهای مهم دیگر مذاکرات جان کری و کاندیداهای انتخابات افغانستان بود.

وزیر خارجه آمریکا همچنین روز گذشته با حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان و دو کاندیدای ریاست جمهوری و مقامات امنیتی این کشور در کابل درباره انتخابات افغانستان گفتگو کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *