شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۳
۱
عضو فرهنگی ستاد انتخاباتی روحانی؛

خطر حذف نیروهای ارزشی جدی است

شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب: 369869
امیرحسین جوانشیر گفت: در جشنواره‌های اصلی که بنام انقلاب است مثل جشنواره فیلم فجر و جشنواره سینما حقیقت کمتر اثری از نیروهای ارزشی شاهد هستیم و این جریان لیبرال و شبه روشنفکر اجازه حضور آثار ارزشی را نمی‌دهند.
به گزارش جهان، امیرحسین جوانشیر مستندساز کشورمان که از اعضای ستاد انتخاباتی دکتر حسن روحانی در انتخابات بود، در گفت‌وگو با  فارس در خصوص جلسه اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با مسئولین نظام و ابراز نگرانی ایشان از حذف نیروهای ارزشی به اسم اعتدال گفت: اهالی فرهنگ هنر هم نگرانی‌های زیادی در این زمینه دارند و در حوزه سینما و فیلم و مستند ما بیشترین نگرانی را شاهد هستیم کما اینکه قبل از این هم آقا اشاره کردند که در حوزه فرهنگ نگران هستم من احساس می‌کنم اوج حملات به نیروهای ارزشی که متأسفانه از سو افراطیون اصلاح‌طلب است و در وزارت ارشاد بیش از هر جایی شاهد این موضوع هستیم که می‌طلبد با تذکر مقام معظم رهبری مدیران مربوطه خط و مشی خود را تغییر دهند و رفتار بهتری با نیروهای ارزشی و حزب‌اللهی و هنرمندان متعهد داشته باشند.

وی افزود: الان شرایطی که در عرصه سینمای ما وجود دارد شرایطی است که متأسفانه که افراد شبه روشنفکر و لیبرال مغز متفکر و اتاق فکر سینمای ایران را در دست گرفتند و با بازگشایی مجدد خانه سینما تمام امور را در دست یک گروه خاص قرار دادند و متأسفانه بچه‌های ارزشی و بالاخص عماریون را در سینما تا جایی که توانستند حذف کردند.

جوانشیر خاطرنشان کرد: خطر حذف نیروهای ارزشی خطر جدی است که امیدواریم با صحبت‌های گذشته مقام معظم رهبری مدیران به یک اتفاق نظر واحد برسند.

وی تاکید کرد: هنرمندان متعهد و ارزشی کشور آماده همکاری همه جانبه و حمایت و کمک از دولت هستند.

اتین مستندساز در بخشی دیگر از صحبت‌های خود عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های ما آثار بدی هنری است که فضای فعلی را در جامعه تغییر می‌دهد مثل فیلم عصبانی نیستم که سراسر انتقاد در آن دیده می‌شود با فیلم‌هایی از این قبیل که می‌خواهند با تغییر نام بعید است که این فیلم عوض شود.

جوانشیر با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر و جشنواره سینما حقیقت تاکید کرد: در جشنواره‌های اصلی که بنام انقلاب است مثل جشنواره فیلم فجر و جشنواره سینما حقیقت کمتر اثری از نیروهای ارزشی شاهد هستیم و این جریان لیبرال و شبه روشنفکر اجازه حضور آثار ارزشی را نمی‌دهند و بیشتر به سمت فیلم‌هایی که پیام‌های سیاه نمایی را می‌دهند می‌روند.

وی در پایان عنوان کرد: از وزیر محترم ارشاد و رئیس سازمان سینمایی تقاضا داریم که دغدغه‌های رهبری و هنرمندان متعهد را جدی بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نیروی ارزشی
Iran, Islamic Republic of
آیا یادی ازحذف نیروهای ارزشی در دولت نهم ودهم هم دارید