جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

برگزاری نخستین بزرگداشت سید آزادگان

شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۲
کد مطلب: 369837
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از برگزاری نخستین مراسم سراسری بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین، شهید سید علی اکبر ابوترابی با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، ۲۵ مرداد سال جاری در دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، نادر نصیری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین از برگزاری نخستین مراسم سراسری بزرگداشت حجت الاسلام والمسلمین، شهید سید علی اکبر ابوترابی با حضور حجت الاسلام والمسلمین شهیدی، ۲۵ مرداد سال جاری در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین خبر داد.

وی با اشاره به نامگذاری ۲۶ مرداد به نام "روز بازگشت آزادگان"، گفت: به همین مناسبت مراسم بزرگداشت شهید علی‌اکبر ابوترابی با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره آزادگان ۲۵ مرداد ۹۳ به صورت کشوری در قزوین با همکاری دستگاه‌های اجرایی بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری، استانداری، ستاد آزادگان، صدا و سیما و نهادهای فرهنگی استان قزوین برگزار می‌شود.

نصیری افزود: در این مراسم مسوولان کشوری از جمله علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی، نماینده ولی‌فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، مسئول اقامه نماز کشور، مسئولان استان قزوین و آزادگان از سراسر کشور حضور دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوعی در مراسم بزرگداشت شهید سید علی‌اکبر ابوترابی از جمله پخش کلیپ و فیلم‌های کوتاه با موضوع شهید ابوترابی‌ و آزادگان اجرا می‌شود، یادآور شد: در حاشیه مراسم، برنامه رونمایی از هشت کتاب با موضوع شهید ابوترابی‌ نیز با حضور مسوولان و آزادگان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زادگاه شهید علی‌اکبر ابوترابی‌ در قزوین است، گفت: به همین دلیل همزمان با برپایی این مراسم، دبیرخانه دائمی کنگره شهید ابوترابی به ریاست استانداری قزوین و با عضویت بنیاد شهید و امور ایثارگران، شهرداری و نهادهای فرهنگی با هدف جمع‌آوری، تهیه و چاپ مقالات، خاطرات و کتاب‌های شهید ابوترابی‌ در این استان راه‌اندازی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *