شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲۸
۶۱
در حاشیه عزاداری برای نرسیدن برزیل به فینال جام جهانی!

اشک نوجوان برزیلی و سرهایی که توپ وحشی‌صفتان می‌شود

چهارشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب: 369515
ای کاش برخی مسئولین ما آنقدر به همکاری و همیاری غافلانه با صهیونیست ها نمی پرداختند و می فهمیدند که وقایع ورزشی از این قبیل و تأکیدهای افراطی بر روی آن، ساخته و پرداخته دست کثیف آنها برای فروبردن بیشتر مردم جهان در غفلت و ناآگاهی و مشغول کردن آنها به این امورات است تا در سایه این غفلت، بتوانند اهداف شومشان را در دنیا پیاده کنند.
اشک نوجوان برزیلی و سرهایی که توپ وحشی‌صفتان می‌شود
گروه سیاسی جهان نيوز - دكتر سيدجعفر زنوزي:  بامداد امروز در یک بازی هیجان انگیز، تیم فوتبال آلمان موفق شد تیم ملی کشور برزیل را با نتیجه باورنکردنی ۷ بر ۱ شکست دهد تا جواز حضور در بازی نهایی روز یکشنبه جام جهانی ۲۰۱۴ را به دست آورد.

در این بازی، شاهد صحنه های بسیار تلخ و دراماتیک از تماشاگران برزیل بودیم. صحنه هایی که شاید تأثیر زیادی در افکار عمومی گذاشته است؛ حتی گزارشگران و تحلیلگران در سیمای جمهوری اسلامی نیز به آن اشاره داشتند. شاهد بودیم که چگونه نوجوانان عاشق تیم ملی کشورشان اشک می ریختند و بهت زده شاهد شکست سنگین تیم محبوب خود بودند.

ظاهراً این صحنه های بسیار دردناک، باعث خواهد شد که خاطر افکار عمومی به درد آمده و احساس همدردی با نوجوان کم سن و سال و دیگر جوانان برزیلی داشته باشند؛ یا به قول مجری برنامه، این صحنه ها و اشک های ریخته شده تأثیرات عمیقی در مردم ایجاد کند و تا سالیان سال آن را فراموش نکنند.

لابد مردم جهان نیز برای اعلام همبستگی عاطفی و همدردی با روحیه های لطیف، پاک، معصومانه و تضعیف شده کودکان برزیلی، دقایقی سکوت کرده و یا با روشن کردن شمع، سعی خواهند کرد تا موجبات تسلی خاطر این عزیزان را فراهم کنند. البته باید مسئولین محترم نیز برنامه ریزی کنند تا مردم ایران نیز از این قافله و موج پرشور جهانی عقب نمانده و همدردی خود را به نحو مقتضی اعلام کنند.

لیکن در این بین لازم است چند مورد خاطر نشان شود:
آقایان کارشناسان، مجریان و مسئولین محترم برنامه ورزشی صدا و سیما و بقیه عزیزان، ای کاش به جای ذکر مصیبت نوجوان ناراحت و اشک های معصومانه او و هموطنانش، یادی از کودکان مظلوم و مسلمان فلسطین، سوریه و عراق می شد که معصومانه و مظلومانه با وحشیانه ترین روش ها، نه اشکشان، بلکه خونشان به دست ظالمان و جانیان صهیونیست و تکفیری ریخته می شود؛ یا کودکانی که بهت زده، شاهد بریده شدن سر مادر، پدر، برادران و خواهران خود بوده و حتی از شدت ضربه روحی، صدایشان هم در نیامد و چندی بعد سر آنها نیز به جای توپ، ملعبه وحشی صفتان شد. یا اشک مادرانی را یاد می کردند که در مقابل چشمان حیرت زده شان، کودکان و جگرگوشه هایشان سربریده شده؛ و یا نوجوانی که زنده زنده در آتش سوزانده می شود. و همه این صحنه های دردناک، تنها گوشه ای از مظلومیتها، اشکها و حیرتها بوده زیر سایه سنگین رویدادهای، به قول خودتان، مهم و شیرین ورزشی اعم از جام جهانی و المپیک روی میدهد؛ و ما نیز به راحتی و بی تفاوت از حاشیه های غیر مهم(!) آنها می گذریم و زمان بسیاری را صرف تحلیل و انتشار حاشیه های مهم (!) این اتفاقات، اعم از کشیده شدن پیراهن فلان بازیکن، روش شادی و مدل موی آن یکی و گاز گرفتن این یکی می کنیم. زمان صرف می کنیم تا مردممان خوششان بیاید. و بیچاره مردمی که با کمک و تلاش شما عزیزان، هم پای مردم دیگر جهان، روز به روز در غفلت و لهو و لعب فرو می روند.

ای کاش مجری محترم اینها را نیز چاشنی صحبت های هیجان انگیز خود می کرد تا نشان دهد که در کنار لذت بردن از بازی فوتبال، غافل از امورات دیگر پیرامون نیستیم و با بقیه مجریان ورزشی و مردم سایر کشورهای جهان فرق داریم.
ای کاش صدا و سیمای کشورمان تنها بخش کوچکی از زمانی را که صرف تحلیل، پخش زنده، خبررسانی و ... جام جهانی در شبکه های مختلف تلویزیونی که از روزهای قبل از شروع آن آغاز کرده بود و حتماً تا بعد از پایانش نیز ادامه خواهد داشت و تجلیل های بی محتوا و غیر منطقی از رشادت های بازیکنان غیور تیم فوتبال به دلیل باخت های قهرمانانه شان و مقدار اندکی از هزینه های بی شماری را که خرج این امور استراتژیک (!) می کنند، صرف آگاهی رسانی، تحلیل وقایع جهان اسلام و تهدیدات آن و لزوم آماده بودن مردم مسلمان برای مقابله با هرگونه تهدیدی اعم از تهدید فیزیکی و فکری و تجلیل از کسانی که تکلیف خود را به درستی تشخیص دادند و در این راه به شهادت رسیده و می رسند، می کردند.

ممکن است این توجیه به فکر برخی برسد که در همه دنیا رسم اینچنین است که گفته شد. مردم فوتبال را دوست دارند و همه جا هزینه هنگفتی صرف آن می شود. به این عزیزان عرض می شود که کسی مخالف ورزش فوتبال یا ورزش های دیگر نیست. مسأله اصلی، توجه بیش از حد به آن است؛ به طوری که باعث تغافل از امور دیگر می شود. ضمناً علاوه بر اینکه ما نباید ملتی باشیم که از سنت ها و رسوم غلط دیگران پیروی کنیم، باید روشنگر و تغییر دهنده رفتارهای اشتباه دیگران بود. اگر قرار به تقلید و تبعیت است، چرا سراغ آداب و سنت های خوب دیگران مثل پیشرفت های علمی، اهمیت به نظم، پاکیزگی، توجه به سلامت محیط زیست، قانون گرایی و التزام به آن، توجه به علم و فناوری نوین، وجدان کاری، ارزش دادن به نوآوری و ایجاد بستر آن و ... نیستیم؟! ما مسلمان و شیعه و پیرو سنت امامان معصوممان هستیم؛ «این را نباید فراموش کرد».

به هر حال، ای کاش برخی مسئولین ما آنقدر به همکاری و همیاری غافلانه با صهیونیست ها نمی پرداختند و می فهمیدند که وقایع ورزشی از این قبیل و تأکیدهای افراطی بر روی آن، ساخته و پرداخته دست کثیف آنها برای فروبردن بیشتر مردم جهان در غفلت و ناآگاهی و مشغول کردن آنها به این امورات است تا در سایه این غفلت، بتوانند اهداف شومشان را در دنیا پیاده کنند. این امر، موضوع مخفی هم نیست و در پروتکل های صهیونیسم به وضوح به آن اشاره شده و رویدادهای تاریخی همزمان با این برنامه ها مانند قتل عام صبرا و شتیلا در گذشته و اقدامات آنها و ایادیشان در این ایام در عراق و دیگر موارد، مؤید آن است؛ که به دلیل اطاله کلام، از توضیحات بیشتر صرف نظر کرده و خوانندگان عزیز را به مطالعه و نگاه عمیق تر به تاریخ گذشته و تفکر در این باره فرا می خوانیم.

البته این نوشته، گویای این نیست که در رسانه های جمهوری اسلامی هیچ اقدامی در راستای تنویر افکار صورت نمی گیرد، بلکه هدف، مقایسه بین دو رویداد هم زمان و میزان توجه به هرکدام بوده که امید است روزی فرا رسد که هم مردم و هم مسئولین نظام بیش از این دنباله رو غفلت زدگان جهانی نبوده و اعمال و رفتارشان، چراغ هدایت دیگران شود.

* دکترای مدیریت استراتژیک و استاد دانشگاه
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درسترین حرف رو با بی منطق ترین روش بیان می کنیید در نتیجه به جای تفاهم تقابل ایجاد می کنیید واقعا اینهمه بی هنری حیرت اوره
Iran, Islamic Republic of
آقای هنرمند بجای شعار دادن.. روش صحیح رو شما افاضه کن.. تا دیگران هم یاد بگیرند...
مجید مجد
United States
منطق شما چی هست؟
باز خوبه قبول داری درسته حرفه از قماش شما بعیده
حااااااااامد
تو چنگت با کیه مجد مجید امریکایی! ربطی به فنته نداشت متعجب شدیم!!!!
مجید مجد
United States
جنگ من با همه دشمنان اسلام و نظامه
همه افرادی که به این کشور و وطن خیانت می کنن و وطن رو مثل آب خوردن می فروشن.جنگ من با ایناست حالا اون وطن فروش می خواد خاتمی باشه یا موسوی یا کروبی یا افرادی که از داعش حمایت می کنند
شکا چرا می سوزی؟ شما مجیز گوی چه تفرتئی هستی

جهان نیوز خواهش می کنم کامنت های بنده رو منتشر کن.مخالفین راحت میان نظر می دن منتشرم می شه اما اکثر نظرات من سانسور می شه
مهدی
میگم به نظرتون فردوسی پور با سربند مرگ بر اسراییل و رضا جاودانی با سربند مرگ بر امریکا و مزدک میرزایی به جای گزارش فوتبال روضه بخونه نظرتون چیه؟راستی از شما عزیزان خواهش دارم تا فینال تموم نشده برید برزیل و جنایت های داعش و اسراییل رو افشا کنید
جام جهانی و حمله به عراق
حمله به عراق در این مقطع زمانی و با توجه مردم به جام جهانی توطئه امریکا و اسرائیل با حمایت ترکیه بود و اکنون با درام نشان دادن این رخداد قصد دارند افکار عمومی متوجه دیگر مناطق شده و کودکان فلسطین و عراق را که تشنه به شهادت می رسانند کسی در نظر نداشته باشد . خدا لعنت کن وهابیون و حامیان کثیف انها را
Iran, Islamic Republic of
اشتباهی مثبت دادم ...
عسکریان
Iran, Islamic Republic of
دقیقا عین عین این است که وسط برنامه نگاه 1 از بازی آلمان برزیل بگی نوینده مطلب بالا حال ناخوش است
سلمان
به اندازه کافی اون صحنه ها رو تو اخبارا می بینیم انتظار دارین فردوسی پورم تو برنامه های ورزشی به عراق و غزه بپردازه؟
م.د
United States
من چند بار دیدم به اون اشاره داشته
علی
Iran, Islamic Republic of
فردوسی پور و...خوب اب به اسیاب غفلت مردم میریزه
اونچه که شما تو اخبار می بینید یک دهم جنایاتی هست که در عراق و سوریه اتفاق افتاده
اصلا فردوسی پوری نباید باشه که بخواد برنامه بذاره
....خدایی آخر مقاله سفارشی بود
وحید
سلام
ممنونم از این مقایسه و تذکر مهم ولی مظلوم.
آخر یک سایتی اومد و حرف دل خیلی از مردم رو زد
برزیل تا همین جاش با امتیاز میزبانی بالا اومد بود
صبح شما بخیر!
از خودت بگو داداش.دیگه چطوری؟
به نظر شما امریکا که برای انقلاب های رنگی آنگونه خرج می کند،گزینه هماهنگی با مربی و برخی بازیکنان برزیل برای شکست مفتضحانه در برابر آلمان را از دست می دهد؛حداقل به اندازه یک احتمال روش فکر کنید.
در شرایطی که محبوبیت دولت فعلی برزیل که امریکا خیلی ازش دل خوشی نداره
به این شکست نیاز بود
.... درونت فعال شده؟!!!
توهم هم حدی داره.
بابک
Iran, Islamic Republic of
تحلیل های عجیب و غریب و خنده دار زیاد شنیده و خونده بودم اما این دیگه آخرش بود.آفرین به این ظرافت در تحلیل
م.ج
Iran, Islamic Republic of
لطفا همه چیزو سیاسی نکنین. این مسایلی که میفرمایید جاش توی گزارش فوتبال نیست. ضمنا به اندازه کافی هم توی تلوزیون به اونا به درستی پرداخته میشه
Iran, Islamic Republic of
اولا اگه میپردازه اصلا کافی نیست...انقدر که فوتبالو برای مردم مهم و حساس کردن..اون مسائل نیست در صورتی که فوتبال فقط و فقط ابزار غفلته ولی اون مسائل جزو مسائل عقیدتی و انسانیه که باید اهم از همه قضایا باشه چراکه مربوط به گذشته و اینده مردم میشه و اتفاقاتی که ممکنه برای ما بیافته ...
حبیب
مقایسه بود عزیز یعنی اونور دنیا مردم بخاطر شکست تیمشون گریه میکنن که در امنیت کامل و رفاه هستند ولی اینور دنیا از زمین و هوا روسرشون بمب و کشت و کشتاراست و به جای توپ سر کشته ها روی زمینه!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اُفــــــــــــــــــــــــــــتــــــــــــــــــــــاد!!!!!!!!!!!!
شما اصلا تو بازی نیستی فوتبال یعنی سیاست
Iran, Islamic Republic of
البته نکته بسیار مهم این است که تفاوت اکثر مردم دنیا که زیر چتر امپراطوری رسانه‌ای دنیا قرار دارند با مردم کشور مااین است که آنها احتمالا از بسیاری از جنایتها خبری ندارند اما اکثر مردم ما از این جنایات مطلع هستند و با این حال خود را به تغافل میزنند... چه بسا اگر بسیاری از مردم اروپا و آمریکا از جنایاتی که علیه مسلمانان میشود مطلع شوند... انسانیت و غیرت بیشتری نشان دهند
....
Iran, Islamic Republic of
همه چیز جای خود را دارد چون مردم فلسطین و عراق و ... درگیر جنگ داخلی هستند پس ما نباید فوتبال ببینیم . ...
a
.... احسنت!!!
داغــــــــــــدار!!!
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای صدا و سیمایی که تنها رسانه ی تنها حکومت شیعه در سرتاسر این کره خاکی است اما عامداً و گاهی سهواً براحتی از مسولییت خود جهت آماده سازی ذهنی تنها یاوران تنهاترین مرد تاریخ شانه خالی میکند و چه راحت و یا حتی بزحمت و لابلای اخبار بشدت مهم جام جهانی میگذرد از شهادت برادرانمان نه فقط همکیش که هموطنمان در سوریه و عراق به جرم دفاع از آل رسول(ص) کشته میشوند خانواده هایشان داغدار میشوند اما چه باک که شهیدان زند ه اند و خانواده های آنان افتخارشان سهیم شدن در کاروان زینبیان است.

سوال این است سهم صدا و سیمای ما برای آماده سازی جوانان ما برای ظهور قائم آل محمد (ص) چیست؟چه کرده اید؟

چرا یک گزارشگر تلویزیون باید بگوید باید خدا را شکر کنیم در عصری زندگی میکنیم که مسی فوتبال بازی میکند و ما میتوانیم از دیدن بازیهایشس لذت ببریم؟؟؟؟!!!
آیا مسی امام ماست؟آیا ما نباید به شیعه بودنمان به محب اهل بیت بودنمان ببالیم؟؟آیا نباید خدا را شکر کنیم که در عصری زندگی میکنیم که بعد از گذشته 1000 سال از غیبتش همچنان معتقد بوجودش به امامتش به بودنش هستیم؟؟
این است پیام ما برای نوجوانان و جوانان سرزمین حسینیمان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
جناب داغدار!خوبی شما؟
اینکه آدم از بازی مسی لذت ببره با امام داشتن هیچ تناقضی نداره....
داغــــــــــدار
موضوع اینه که ما داریم چه خوراک فکری به جوون و نوجوونمون میدیم آیا قهرمان زندگی یک کودک شیعه باید امثال مسی باشد یا امام زمانش.
بحث لذت بردن نیست بلکه بحث الگوسازیه غلط و جایگزین کردن مسائل اصلی بجای امور حاشیه ای ست برادر الان کافیه بری تو کوچه محلتون از یه بچه 10-12 ساله چند تا سوال در مورد مسی بپرسی یا بارسلنا میتونه بهت جواب بده ولی در مورد امام زمانش ......؟؟؟؟!!!
البته این رو هم که گفتم در مورد خونواده هایی که بویی از دینداری برده باشن و گرنه که هیچ.
علي
سلام، به نظر من اين خيلي خوبه كه شما به خاطر حس انسان دوستيتون يك همچين مقاله اي مينويسيد، ولي اين توقعي كه شما دارين يه توقع بيجاست، حالا چرا؟
اولن اين صدا و سيما چيزيش درسته كه اينش درست باشه، مهمترين هدشون جذب بينندست ، خود شما روزي چند ساعت برنامهاشونو نگاه ميكنيد؟
در ثاني حالا گيريم كه صدا و سيما كل زمانشم واسه پخش اتفاقات و وحشي گريهاي يه عده كه به اسم دين ادماي بيگناه رو ميكشند بگذاره و همه هم ميبينند! نتيجه؟ بايد مردم چيكار كنند؟ بايد بريم بجنگيم؟
ادم زماني ميتونه به ديگران كمك كنه كه خودش محتاج كمك نباشه. متاستفانه وضعيت خودمون طوري هست كه ما بايد خودمونو بسازيم تا بتونيم در صورت لزوم به ديگرانم كمك كنيم فارق از دين ، رنگ، نژاد....
دوست
منم با شما موافقم ولی خیلی تند رفتی. معلومه اعصابت خورده طوری شده داغدار عزیز ؟ یکم سعه صدر و تحمل و لبخند ! جای عزا با لبخند هم می شه اهمیت این مسئله رو فهموند .
سارا
فقط برای تنبه خوب بود . این که در تب و تاب فوتبال از تب و تاب کودکان فلسطینی غافل نشیم .
خیلی بی ربط بود. جهان از تو انتظار نداشتم!!
هر سال وقتی همه مردم سرگرم این هیاهوی جام جهانی میشن صهیونیستها از این غفلت سو استفاده میکنن و آتش جنگ رو برپا میکنن و مردم مظلوم رو به خاک و خون میکشن
و هیچکس هم نیست که صدای این مظلومان رو بشنوه
واقعا انصافه این همه هزینه صرف این بازی بشه!
من به کشورهای دیگه کار ندارم اما ما که مسلمان و شیعه هستیم چرا باید توی این گرداب بیفتیم
بدبختی اینجاست که بعد از این همه هزینه هم در آخر فقط باخت نصیب ایران میشه
بعد بازیکنان والیبال که با این تلاش در مقابل حریفهای قدرتمند جهان به پیروزی رساندند وزارت ورزش خیلی زحمت کشیده 9 میلیون تومان پول بهشون کادو داده
بعد توی این دوره که یک میلیون هم برای یکسری از مردم خیلی پوله،میلیارد میلیارد خرج قر و اطوار یکسری بازیکن میکنن و ماشینهای میلیاردی که زیر پاشون نمیندازن
همین دولت قبل نبود که اجازه ورود ماشینهای آنچنانی رو به تیم شکست خورده به ظاهر قهرمان فوتبال داد
بعد والیبالیستای بیچاره دو ترکه سوار موتور زوار درفته میشن میرن بازی
تازه از این حرفها که بگذریم کجای این فوتبال معرف فرهنگ و دین مردم ماست
باز هم به شرف بازیکنان کشورهای مسلمان دیگر مثل الجزایر که با زبان روزه توی زمین بازی میرن و یا بزایکنان بوسنی که نمازجمعه هم توی اون ایام فراموششون نمیشه
asghar
باسلام...ومن الله توفیق
همایون
United States
با عرض تشکر از جهان، مقاله را بسیار بجا میدانم و مورد را واضح، لیکن بنظر می رسد که قماشی "منظم" بکار گذاشته شده اند که در اینچنین موارد روشن منفی بزنند.
"توهم توطئه"
Iran, Islamic Republic of
تو حالت خوبه آمریکایی
حمید
حداقل من یکی که از این قماش منظم نیستم. چرا فکر میکنی هرکی منفی میزنی از یه جایی خط میگیره. خوب قبول ندارم این مقاله رو. میخواهی من رو هم ممنوع المنفی! کنی؟
محمد جواد
....باز انتقاد الکی می کنی ....
ای کاش می رفتی کشکتو می سابیدی ....
علی
خیلی خوبه صحبتاتون اما من ربطش رو نفهمیدم
اگر در رسانه ملی خیلی روی مسائل کشتار و قتل عام مسلمانان مانور نمیدن شاید مقصر استراتیژست سازمان صدا و سیماست نه برنامه ای که ربطی نداره باید در این مورد صحبت کنه یا شایدم کم کاریه برنامه هایی هست که بهشون ربط داره این اتفاق و آقای فردوسی پور نه تخصص داره در زمینه کشتار مردم صحبت کنه نه توانایی اینو داره کسی که همش شوخی میکنه بتونه در مورد این مسائل صحبت کنه اگرم چیزی بگه حق مطلب رو نمیگه پس هیچ اصراری نیسس هر برنامه ای که توش یکی گریه کرد سریع پشتش از قتل عام مردم حرف بزنیم
و به لحاظ روانی ذهن بیننده رو مغشوش کنیم
علی
با ویدویی که عادل فردوسی پور واسه 2014 آماده و پخش کرد در مورد غزه نظرم عوض شد و خوشحالم که همچین اقدامی کرد
موسوی ری شهری
با سلام
جهان بسیااااار متقن و عالی بود
واقعا مطلب خوبی بود
من به سهم خودم از جناب
دکتر زنوزی تشکر میکنم
از جهان هم متشکرم
بابت انتشار این مطلب
تلنگره به جایی بود
امیدوارم موجب بشه
تا قدری بصیرت چاشنی
کارهامون بشه
ممنون
با اصل حرف شما موافقم.ولی دیگه تو برنامه جام جهانی که نمیشه از جنایات صهیونیست ها حرف زد یا درمورد کشتار عراق صحبت کرد.اونا برنامه خاص خودشو داره که تو ایران هم به نظرم پوشش نسبتا خوبی داده میشه
حرف حساب
....بیشتر دلم برای کودک پاچناری در پاکستان ویا عراق وسوریه میسوزد....
ديگه تلويزيون تنها برنامه غير مذهبي كه داره همين فوتباله ....
زال
خودموني - راست ميگه
صدا وسیما فقط به فکر تجارتشه . برای پفک حاضره 24 ساعته تبلیغ کنه چون پول توشه.امادرراستای فرهنگ سازی از خودش مایه نمیذاره.
جهان نیوز فداییییییداری
بزن منفی رو . تو رو می شناسیم تو همون نامردی هستی که به لعن و نفرین های ملت به داعش منفی دادی همون موقع که خبر به شهادت رسیدن حجه الاسلام بطحایی و پسر سه ساله و همسر باردارش رو ، رو سایت گذاشته بودن . اونقدری نمی گذره حدودا یکماهه . هیچ خبر و نشونی هم ازشون نیست و خانواده هاشون هنوز در تب و تابن .اینا هم آدمای دوری نبودن . همسایه همشهری هموطن ما بودن. دوس دارین بی خیال داعش و تکفیری و صهیونیست بشین ولی اونا بی خیال ما نمیشن این یه جنگه ، جنگ اسلام وکفر حق وباطل و ما هم وسط جنگیم اما غافلیم
مقاله خوب و بجایی بود و جانب انصاف هم در آن رعایت شده
افرین تحلیل خوبی بود از قدیم گفتن خدا کنه سگ ادمه بگیر ه ولی جو نگیره بنده خدا مجری ورزشی اینجوری شده بود
مهری
اینقدر همه چیز رو با سیاست قاتی نکنیم ... چرا همه چیز رو با سیاست پیوند می دهیم دقیقاً مثل اینکه مثلاً در بررسی صف رای دهندگان اینطور تحلیل کنیم که اگه مردم بیشتر ورزش کنند و اگه بتونند یوگای خوبی رو انجام بدهند مسلماً می توانند بهتر در صفهای طویل رای بایستند و اینکه بچه ها اگه بتونند در زنگ ورزش انرژی خود رو بهتر تخلیه کنند مادران و پدران خود رو در در این مراسم آزار نمیدهند و بهتر رای گیری انجام می شه!!!!!!1
وحيد
جدا برات متاسفم با اين قدرت تحليل ومقايسه ات
کاملا موافقم
تو فلسطین و عراق هزار تا مثل این کودک رو سر می برن و خانواده اش را جلوی چشمانش می کشند اسمو نمی گذارن صحنه دلخراش و سوزناک حالا این کوچولو تیمش باخته گریه می کنه شده صحنه سوزناک!!!
واقعا که ...
United States
این فلسطینیا زمان جنگ ایران و عراق طرف کیو گرفتن ؟ توی 8 سال جنگ ایران و عراق فوتبالشون تعطیل شد؟
مرگ بر اسرائیل