جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

خاموشی های طولانی مدت در پایتخت

سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۲
کد مطلب: 369358
در حالی که مسئولان دولتی تا پیش از این تاکید داشتند که هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده در تابستان امسال نخواهیم داشت، اما از آغازین روزهای تابستان سال‌جاری قطعی برق مناطق مختلف تهران از یک ساعت تا بیش از ۵ ساعت اتفاق می‌افتد.
به گزارش جهان به نقل از تراز، در حالی که مسوولان دولتی تا پیش از این تاکید داشتند که هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده در تابستان امسال نخواهیم داشت، اما از آغازین روزهای تابستان سال‌جاری قطعی برق مناطق مختلف تهران از یک تا بیش از ۵ ساعت اتفاق می‌افتد.
گزارش خبرنگار «تراز» حاکی از آن است که دیروز، دوشنبه از ساعت ۳۰ : ۲۲ شب تا نزدیکی‌های ساعت ۲۴ اهالی منطقه ۱۳ تهران، ۳۰ متری نیرو هوایی و تهران‌نو با خاموشی روبه‌رو بودند و پس از این اتفاق، سوپرمارکت‌ها با موج تقاضایی برای خرید شمع روبه‌رو شده بودند.
در عین حال، در هفته گذشته، ۱۱ تیرماه نیز تقریبا نزدیکی‌های ساعت ۲۱ شب به مدت ۵ ساعت برق خیابان‌های منطقه سیدخندان و مجیدیه قطع شده بوده است. این اتفاق در برخی مناطق دیگر تهران نیز افتاده و حتی یکی از ساکنان منطقه ۱۹ تهران نیز گفته است که در هفته‌های گذشته، آنها نیز خاموشی‌ها را تجربه کرده‌اند.
قطعی چند ساعته برق را در حالی در مناطق مختلف شهر شاهد هستیم که تاکنون هيچ‌كدام از مسوولان اداره برق نسبت به اين ماجراها پاسخ‌گو نبوده‌اند و در تماس خبرنگار «تراز» با آنها، یا با خاموشی تلفن‌ها روبه‌رو شده و یا این‌که حاضر به پاسخ‌دهی نبودند.
اگرچه برخی از مدیران تاکنون بارها تاکید داشته‌اند که هیچ خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای در تابستان امسال نخواهیم داشت، اما انگار تمام تهدیدهای آنها عملی شده است. در این مدت در تمام خبرهای رسانه‌ها و زیرنویس تلویزیون می‌خواندیم که در صورت عدم صرفه‌جویی در مصرف برق، احتمال خاموشی‌ها قوت خواهد گرفت. علاوه بر اين، سازمان بهره‌وري انرژي ايران نیز با انتشار اطلاعيه‌اي، خواستار صرفه‌جويي مردم در مصرف برق شده است.
مديرعامل شركت برق منطقه‌اي تهران در این خصوص گفته است که ما پيش‌بيني مي‌كرديم در مردادماه اوج مصرف برق را داشته باشيم و با افزايش ۵/۵ درصدي مصرف برق مواجه شويم، اما در خرداد و تير مصرف برق به‌شدت افزايش پيدا كرده است، به‌گونه‌اي كه شاهد افزايش ۱۸ تا ۱۹ درصدي مصرف برق هستیم.
به گفته سید زمان حسینی، در حال حاضر تهران بين شش تا هشت درجه نسبت به زمان مشابه در سال ۹۲ گرم‌تر است و استمرار گرما باعث افزايش ۱۳ تا ۱۸ درصدي مصرف برق شده كه اين موضوع مشكلاتي را ايجاد كرده است.
در حال حاضر آمارهای رسمی وزارت نیرو از رشد قابل توجه مصرف برق در کشور حکایت دارد؛ به طوری که براساس آخرین گزارش این وزارتخانه تا لحظه تدوین گزارش، پیک مصرف برق کشور در روز یک‌شنبه، ١٥ تیرماه در مقایسه با روز مشابه سال گذشته ١٦۵۷ مگاوات افزایش یافت. بر این اساس، در حال حاضر پیک مصرف برق کشور ٤٥ هزار و ٦٩٠ مگاوات به ثبت رسیده است؛ در حالی که پیک مصرف برق کشور در روز مشابه پارسال ٤٤ هزار و ٣٣ مگاوات گزارش شده بود. صنایع کشور نیز در این روز سه هزار و ١٠٧ مگاوات برق مصرف کردند.
در این میان نکته‌ای که وجود دارد، این‌که درست است در تابستان كشور همواره با رشد مصرف برق و آب مواجه مي‌شود؛ اگرچه الگوي مصرف در منابع انرژي ايران به خصوص در شهر‌هاي بزرگ با اشكالاتي مواجه است و بايد تغيير كنند، اما اين مساله نمي‌تواند قطعي برق طولاني و متناوب در شهر‌هاي بزرگ و محلات پايتخت را بدون اعلام قبلي توجيه كند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محله رستم اباد اختیاریه دوروز در ماه رمضان بیش از یکساغت و نیم بی برق بوده
United States
مهم اینه که شیب ملایمه
اون موقع که سانتریفیوژ می چرخید حداقل آب و برق داشتیم اما الان علیرغم برد تیم والیبال و عظمت فوتبال و .... که همه رو مدیون روحانی متشکریم هستیم آب و برقمون رو هم قطع کردند!!!!