شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

شرکتهای هواپیمایی با بیشترین تاخیر

سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۱۱
کد مطلب: 369234
بر اساس گزارش منتشره از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، میانگین تاخیر پروازهای شرکت های هوایی داخلی از طریق فرودگاه مهرآباد و فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) طی خرداد ماه سال جاری به ۸۵ دقیقه افزایش یافت.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، در حالی که میانگین تاخیر پروازهای هوایی طی اردیبهشت ماه و فروردین ماه سال جاری به ترتیب ۷۷ و ۷۱ دقیقه بود، طبق گزارش سازمان هواپیمایی کشوری میانگین تاخیر هر یک از پروازهای شرکت های هوایی کشور با روند صعودی در خرداد ماه سال جاری به ۸۵ دقیقه افزایش یافت.

طبق این گزارش، شرکت هواپیمایی ایران ایر به عنوان شرکت حامل پرچم طی سه ماه گذشته بالاترین میانگین تاخیر پروازها را با ۸۷، ۱۰۴ و ۱۱۵ دقیقه به خود اختصاص داد و شرکت هواپیمایی کیش ایر بدون هیچ تاخیری، پروازهای برنامه ای خود را به خوبی مدیریت کرد تا مسافران بتوانند به موقع به مقاصد خود سفر کنند.

آمار منتشره حاکی از آن است که روند تاخیر پروازهای هوایی در فرودگاه بین المللی امام و فرودگاه مهرآباد همواره در سال جاری روند صعودی داشته و این سبب سرگردانی بیشتر مسافران هوایی در این دو فرودگاه بزرگ کشور شده است.

سالانه بیش از ۲۸ میلیون مسافر از طریق فرودگاه های کشور به سفر می روند که فرودگاه مهرآباد با بیش از ۱۳ میلیون مسافر در راس آنها قرار دارد. سالانه بیش از پنج میلیون مسافر نیز از طریق فرودگاه بین المللی حضرت امام خمینی (ره) در مسیرهای خارجی جابه جا می شوند.

در گزارش اخیر سازمان هواپیمایی کشوری پس از شرکت هواپیمایی ایران ایر، شرکت هواپیمایی آسمان با میانگین ۹۹ دقیقه تاخیر در هر پرواز در رتبه دوم، شرکت هواپیمایی اتا با ۹۵ دقیقه و شرکت ایران ایرتور که یکی از زیرمجموعه های ایران ایر است با ۸۷ دقیقه تاخیر در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

براساس این گزارش شرکت هواپیمایی نفت در رتبه پنجم، هواپیمایی قشم در رتبه ششم، هواپیمایی زاگرس در رتبه هفتم و هواپیمایی سپاهان با میانگین ۶۸ دقیقه تاخیر در رتبه های بعدی قرار دارند.

همچنین شرکت هواپیمایی تابان با میانگین ۶۶ دقیقه در رتبه نهم، ماهان با ۶۴ دقیقه در رتبه دهم و کاسپین نیز با ۶۲ دقیقه تاخیر رتبه یازدهم را به خود اختصاص داده اند.

در گزارش سازمان هواپیمایی کشوری شرکت هواپیمایی اترک ایر با ۵۸ دقیقه تاخیر پروازی و شرکت هواپیمایی معراج با ۵۰دقیقه میانگین تاخیر پرواز رتبه سیزدهم تاخیر پروازهای هوایی کشور را در خرداد ماه سال جاری به خود اختصاص دادند.

در آخرین آمار ارایه شده از سوی سازمان هواپیمای کشوری، شرکت هواپیمایی ماهان با انجام یک هزار و ۱۳۹ پرواز در مسیرهای داخلی و خارجی بیشترین پرواز و شرکتهای معراج و سپاهان با انجام ۱۳ و ۲۲ پرواز در رتبه پایین این آمار که مربوط به خردادماه سال جاری است، قرار گرفته اند.

در این گزارش شرکت هواپیمایی ایران ایر با یک هزار و ۶۹ پرواز در رتبه دوم قرار گرفت و شرکت آسمان با ۸۳۰ پرواز در رتبه سوم و شرکت هواپیمایی آتا با ۴۸۲ پرواز رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

در خرداد ماه سال جاری شرکت هواپیمایی زاگرس با ۴۵۹ پرواز رتبه پنجم و هواپیمایی کیش ایر با ۳۰۴ پرواز هوایی و بدون هیچ تاخیری در رتبه ششم قرار گرفتند.

طبق گزارش سازمان هواپیمای کشوری شرکت هواپیمایی حامل پرچم (ایران ایر) در خرداد ماه سال جاری در مجموع یک هزار و ۶۹ پرواز انجام داد که از این تعداد ۵۸۹ پرواز این شرکت در مسیرهای داخلی و خارجی با تاخیر انجام شد که میانگین تاخیر هر پرواز هوایی این شرکت به ۵۷ دقیقه رسیده است.

در خرداد ماه سال جاری از یک هزار و ۱۳۹ پرواز شرکت ماهان ۵۶۴ پرواز آن با تاخیر انجام شد که میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت به ۳۲ دقیقه رسید و شرکت آسمان نیز با ۸۳۰ پرواز ۳۸۳ پرواز خود را با تاخیر انجام داد که میانگین تاخیر هر پرواز این شرکت نیز به ۴۶ دقیقه افزایش یافته است.

در گزارش سازمان هواپیمایی کشوری آمار تاخیر ۱۴ شرکت هوایی مورد بررسی قرار گرفته که با انجام پنج هزار و ۳۵۲ پرواز، میانگین تاخیر این شرکت ها به ۸۵ دقیقه و میانگین تاخیر هر یک از پروازهای هوایی شرکت های یادشده به بیش از ۴۰ دقیقه افزایش یافته است.

این در حالی است که میانگین تاخیر این شرکت در اردیبهشت ماه سال جاری ۳۱ دقیقه و فروردین ماه سال جاری ۳۷ دقیقه بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *