کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پشت پرده پیگیری رفع حصر توسط مطهری/ خاتمی: مطهری برنامه هایمان را به هم زد

16 تير 1393 ساعت 14:36

در یکی از جلسات این کمیته موضوع رفع حصر موسوی و کروبی، دو تن از سران داخلی فتنه، مورد بحث قرار می گیرد و مطرح می شود که علی مطهری این موضوع را جدی تر پیگیری کرده و حتی در دیدار با مقامات عالی رتبه کشور نیز آن را مطرح کند.


گروه سیاسی جهان نیوز - خبرنگار جهان مطلع شد، در یکی از نهادهایی که سابقه حمایت مالی از فتنه گران در سال ۸۸ را در کارنامه خود دارد اخیرا کمیته ای راهبردی تشکیل شده است.

در یکی از جلسات این کمیته موضوع رفع حصر موسوی و کروبی، دو تن از سران داخلی فتنه، مورد بحث قرار می گیرد و مطرح می شود که علی مطهری این موضوع را جدی تر پیگیری کرده و حتی در دیدار با مقامات عالی رتبه کشور نیز آن را مطرح کند.

اما از آنجایی که بعد از طرح این مسأله توسط آقای مطهری در دیدار با رهبر انقلاب وی با پاسخ قاطع و محکم مقام معظم رهبری مواجه می شود این کمیته به این نتیجه می رسد که مرتکب اشتباه بزرگی شده و علنی شدن این موضوع در افکارعمومی که نظام هنوز فتنه گری این افراد را از یاد نبرده به ضرر آنها تمام شده است.

از سویی دیگر این اقدام مطهری انتقاد اصلاح طلبان را هم به دنبال داشته است. در همین خصوص خاتمی در یکی از جلسات اصلاح طلبان از این اقدام مطهری انتقاد کرده و گفته است: برنامه هایی که ما برای رفع حصر داشتیم را این آقا بر باد داد و حالا دیگر قاطعیت نظام برای برخورد با سران فتنه به طور علنی برای همه روشن شده و دیگر نمی توان امیدی برای پیگیری رفع حصر موسوی و کروبی داشت.

گفتنی است علی مطهری هفته پیش در گفت و گو با سایت خبرآنلاین به روایت دیدار نمایندگان فرزند شهید مجلس با رهبر انقلاب اشاره کرده و گفته بود:«چند نفر صحبت کردند و مقام رهبری در ارتباط با صحبت آنها مطالبی گفتند. من هم درخواست وقت کردم و دو مطلب را گفتم، یک مطلب فرهنگی و دیگر درباره مسئله حصر خانگی. گفتم از نظر من و بسیاری از افراد، ادامه حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی به نفع کشور و انقلاب نیست و ضرورتی ندارد. اگر یکی از این دو در این حال از دنیا برود، مسئله به صورت یک غده چرکین برای جمهوری اسلامی باقی می‌ماند. از جناب عالی درخواست می‌کنم که به قوه قضائیه دستور بدهید که این موضوع را تمام کنند. اگر لازم است محاکمه شوند، ‌همراه سایر اطراف ماجرا محاکمه شوند و به قضیه خاتمه داده شود.

ایشان فرمودند: «من قبلا درباره بصیرت صحبت کرده‌ام و این که نباید راه شهدا و راه انقلاب را گم کنیم. جرم اینها بزرگ است و اگر امام(ره) بودند شدیدتر برخورد می‌کردند. اگر اینها محاکمه شوند حکمشان خیلی سنگین خواهد بود و قطعا شما راضی نخواهید بود. ما اکنون به اینها ملاطفت کرده‌ایم.» البته آن جلسه برای گفت و گوی بیشتر مناسب نبود.»


کد مطلب: 369105

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/369105/پشت-پرده-پیگیری-رفع-حصر-توسط-مطهری-خاتمی-برنامه-هایمان-هم-زد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com