جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

داعش زاییده تفکر اسراییلی - آمریکایی است

يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب: 369007
سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در سوریه گفت: گروهک تروریستی داعش زاییده تفکرات اسراییلی - آمریکایی و دست پرورده این قدرتهاست.
به گزارش جهان، حجت الاسلام ˈسید احمد موسویˈ این مطلب را روز یکشنبه در سلسله همایش های علمی - تخصصی ˈجهان اسلام در زمان کنونی در سایه سیره پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)ˈ که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، بیان کرد و افزود : این گروهک با هدف اسلام ستیزی خود را در زمره مسلمانان و مومنان قرار می دهد.

وی با اشاره به تاثیرات در جهان اسلام، گفت: غرب تلاش می کند تا بر روی علما و دانشمندان شیعه و سنی تاثیر بگذارد و بینش و منش خود را به آنان آموزش دهد.

وی بیان کرد: تربیت عالمان و دانشمندان دینی بر اساس رویکرد اسراییلی - آمریکایی از دیگر تلاشهای غرب است و هدفش پوشاندن جامه اسلام بر تمامی فعالیت هایش می باشد.

وی گفت: دین اسلام دارای ابعاد ارزشمند اجتماعی، اخلاقی، روانشناسی و... است و لذا تمامی دانشمندان مسلمان باید بکوشند تا با تمرکز بر این اصل، ابعاد این دین آسمانی را به طور کامل آموزش دهند.

وی با اشاره به تلفیق کتابهای درسی با رویکرد غرب، افزود: فعالیت های غرب و کوشش برای ترویج آموزه های خود در بسیاری از کشورهای مسلمان غیر قابل انکار است و این امر اهمیت توجه و تمرکز عالمان دینی را بر این موضوع آشکار می کند.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: شعار مرگ بر آمریکا، در بسیاری از راهپیمایی های ایران شنیده می شود و این شعار به جهان فهمانده که بیداری و آگاهی ملت ایران و نیز بسیاری از کشورهای اسلامی هنوز رنگ نباخته است و حاکمان کشورهای مسلمان با تمام نیرو در این مسیر حرکت می کنند.

موسوی افزود: بحران اقتصادی از جمله عوامل نفوذ آمریکا در بسیاری از کشورهای مسلمان است که هوشیاری و توجه دشمن به این مساله زمینه رشد فعالیتهای غرب را در کشورهای مسلمان افزایش می دهد.

وی گفت: مشکلات اقتصادی از جمله معضلاتی است که هر جامعه ای را از پا درمی آورد و آنان را با مسائل بی شماری مواجه می کند لذا بهبود شرایط اقتصادی در کشورهای اسلامی باید سرلوحه کار همه سران این کشورها قرار گیرد.

وی اظهار کرد: هدف آمریکا، غلبه اندیشه غربی بر دین اسلام بوده و از همان ابتدا تمام تلاش خود را برای حرکت در این راستا به کار گرفته است.

وی گفت: سخنرانی دینی و بیان موعظه امروزه از سوی آمریکایی ها و اسرائیل مورد توجه قرار گرفته و هدفشان این است تا بسیاری از برنامه های دینی را با اهداف خود درآمیزند و رنگ غربی به آن بدهند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هوشیاری مسلمانان، موجب خنثی سازی اقدامات دشمن می شود، افزود: غرب تلاش دارد تا از غفلت مسلمانان استفاده کند و آنان را با نقشه های خودش تحت تاثیر قرار دهد.

وی بیان آموزه های اسلامی در میان عامه مردم، پیشرفت سیستم آموزشی، حرکت به سوی فراگیری و اشاعه حکمت و موعظه نیکو از سوی علمای اسلامی را از جمله عوامل خنثی سازی توطئه های دشمن دانست و نتیجه تمامی این اقدامات را، دوری مسلمانان از غفلت و نا آگاهی برشمرد.

موسوی تاکید کرد: آگاهی و افزایش میزان درک مسلمانان باید مورد توجه عالمان در کشورهای دینی قرار گیرد زیرا آنان با بیان نکات ارزشمند دینی و سخنان مربوط به جایگاه دین در عصر کنونی، می توانند جامعه را از هرگونه زشتی و تباهی دور نگه دارند و به اهداف والای دین اسلام دست یابند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله کسانی است که با بینش و درک والای خود، بسیاری از توطئه ها و نقشه های غرب را در جامعه اسلامی خنثی کرده و اسلام گرایان را از گمراهی و غفلت دور نگه داشته است.

این استاد حوزه و دانشگاه ، اظهار کرد: قوانین اسلام باید ملاک و معیار فعالیتهای دانشمندان اسلامی قرار گیرد و لازم است آنان در انجام بسیاری از کارها این قوانین را مورد توجه قرار دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فروش املاک دانشگاه آزاد

اما نکته قابل تامل در مورد دانشگاه آزاد چوب حراجی است که این روزها به اموال آن خورده است. بر اساس اخبار رسیده ،قرار است ساختمان های دانشگاه آزاد و املاک این دانشگاه در خیابان پاسداران و برخی نقاط شهر تهران به فروش برسد . کارکنان ساختمان های این دانشگاه در منطقه پاسداران نیز به همین دلیل چند هفته ای است به واحد علوم تحقیقات در حصارک منتقل شده اند. انتقالی که طبق اخبار رسیده بدون فراهم شدن مقدمات لازم و حتی امکانات ابتدایی بوده است و معلوم نیست این همه عجله برای انتقال و فروش املاک به چه دلیل است.

براستی فروش اموال یک ارگان وابسته به نظام جمهوری اسلامی و تبدیل آنها به پول نقد که هیچ ارزش افزوده ای نخواهد داشت با چه تدبیر و استدلالی قرار است صورت بگیردد؟

نکته قابل تامل در این بین عدم رضایت کارکنان سازمان مرکزی دانشگاه آزاد از امکانات واحد علوم و تحقیقات برای انجام خدمت است. ر.ع یکی از کارمندان دانشگاه آزاد در گفت و گو با خبرنگار خط خبر به عدم وجود امکانات مناسب در محل استقرار جدید کارمندان دانشگاه آزاد می گوید: «متاسفانه محل جدید از امکانات خوبی برخوردار نیست و فضا برای این تعداد کارمند به اندازه کافی وجود ندارد. در حق کارمندان دانشگاه آزاد تبعیض قائل شده اند چه در موضوع انتقال به غرب تهران چه در ارائه تسهیلات و حقوق . تفاوت حقوق کارمندان دانشگاه در قیاس با افزایش اخیر حقوق برخی مدیران تازه وارد دانشگاه آزاد از زمین تا آسمان است »