پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۳

بررسی راهکارهای کاهش جمعیت در تهران

يکشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب: 368998
استاندار تهران گفت: موضوع جمعیت شهر تهران در کمیسیون خاص رسیدگی به مشکلات تهران و کلانشهرها مورد بررسی قرار گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور سیدحسین هاشمی استاندار تهران با اشاره به راهکارهای کنترل و کاهش جمعیت استان تهران گفت: در کمیسیون خاص رسیدگی به مشکلات تهران و کلانشهرها، موضوع جمعیت شهر تهران مورد بررسی قرار گرفته است و در این کمیسیون در حال بررسی راهکارهای جلوگیری از ازدیاد جمعیت در شهر هستیم.

وی ادامه داد: نمی‌شود با یک برنامه کوتاه‌مدت به موضوع جمعیت شهر تهران و ثبات آن رسید بلکه باید در آن کمیسیون راهکارها کاهش ازدیاد جمعیت در تهران نهایی و به دولت ارائه شود.

استاندار تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر علت خروج کارمندان از تهران اظهار داشت: خروج کارمندان از تهران متوقف شده است و باید دولت امکانات و راهکارهای جدیدی برای خروج کارمندان از تهران اعلام کند.

هاشمی یادآور شد:‌در حال حاضر افرادی که به شهرستان‌ها رفته‌اند گرفتار شده‌اند و امکانات لازم را دریافت نکرده‌اند.

استاندار تهران درباره طرح دورکاری در استان تهران اظهار داشت: طرح دورکاری در ادارات استان تهران منع نشده است و ادارات می‌توانند بخشی از کارمندان خود به صورت دورکار استفاده کنند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه با آزاد‌شدن خرید و فروش مسکن مهر افرادی از شهرستان‌ها نسبت به خرید این واحدها اقدام می‌کنند که این موضوع باعث افزایش جمعیت استان تهران می‌شود، گفت: وقتی که خرید و فروش مسکن مهر آزاد شد دیگر نمی‌توان برای آن محدودیتی ایجاد کرد در ضمن واحدهای زیادی واگذار نشده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عمرن بتوننن کاری کنن جمعیت تهران کاهش پیدا کنه! راه حل: مانند برخی کشورهایی مثل چین شبکه حمل و نقل ریلی فوق مدرن که در ساعت بیش از .... کیلومتر را طی میکند درست کنند مثلا فردی که درمازندران است صبح برای کار وارد تهران میشود و غرب ظرف چند دقیقه به منزلش مازندران میرود آنوقت هست که ارزش یه دسته سبزی بیشتر از برجهای لوکس تهران میشه باور ندارید از 118 بپرسید!!
هرگاه توزیع امکانات در سراسر کشور، یکسان و عادلانه باشد جمعیت در همه جا خود به خود یکسان خواهد شد و نیاز به تدابیر مسئولین نخواهد بود
مگر مجلس اسلامی تصویب نکرد که هرگونه تبلیغ کاهش جمعیت جرم محسوب شود.