پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

پیشروی‌ارتش سوریه در محورهای حلب

جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب: 368593
ارتش سوریه بعد از درگیری شدید با افراد مسلح در حلب، شهرک صنعتی واقع در ناحیه الشیخ نجار و روستای الرحمانیه و تپه‌های مشرف به این روستا واقع در شمال این استان را آزاد کرد.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه سانا خبر داد: ارتش این کشور پیشروی خود را در محورهای مختلف حلب ادامه می‌دهد و بعد از یک رشته درگیری‌ها توانست بخش اعظم شهرک صنعتی واقع در ناحیه الشیخ النجار را در شمال حلب و روستای الرحمانیه و تپه‌های مشرف به آن را آزاد کند.

در همین رابطه ارتش با عملیات نظامی در مناطق قدیم حلب، الشعار، الزربه، بعیدین، الجندول، المسلمیه، ،کویرس، الحاضر، تل قراح وظهره، عبدربه، اعزاز و تلجین شماری از افراد مسلح به همراه تجهیزات آنها را نابود کرد.

از طرف دیگر درگیری‌های شدیدی بین دو گروهک «داعش» و «جبهه النصره» در روستای «اخترین» واقع در شمال حلب روی داد که بر اثر آن تعدادی از عناصر دو طرف کشته شدند.

در غوطه شرقی دمشق درگیری‌ها بین داعش و گروهک جیش الاسلام بعد از یک هفته همچنان ادامه دارد که بر اثر آن ۱۰۰ تن از دو طرف کشته شده‌اند.

در همین رابطه ارتش سوریه توانست در شهرک «ملیحه» به صورت محدود پیشروی و مواضع گروه‌های مسلح را در ملیحه و دوما محاصره کند که تعدادی از افراد مسلح در درگیری با ارتش کشته شدند و در بین آنها یک زن تونسی نیز به چشم می خورد.

از طرف دیگر ارتش سوریه چندین تونل را در ناحیه «جوبر» واقع در غوطه شرقی دمشق کشف و تخریب کرد. افراد مسلح از این تونل ها برای رفت و آمد مخفیانه استفاده می‌کردند.
در حومه غربی دمشق نیز ارتش گروه‌های مسلح را در مناطق الزبدانی، بیت جن، خان الشیخ، داریا، عین القیجه، الخضره، دیر مقرن هدف قرار داد.
در مناطق جنوبی سوریه درگیری ها ادامه دارد و ارتش در استان درعا تلاش گروه‌های مسلح برای ورود به خاک سوریه را از طریق شهرک طیسیا واقع در مرز اردن ناکام گذاشت.
از طرف دیگر ارتش سوریه با همکاری مردم در حمص یک خوردو حامل ۴۰۰ کیلوگرم مواد منفجره را کشف و خنثی کردند و اهالی منطقه قلعه الحصن واقع در حومه غربی حمص بعد از پاکسازی این منطقه به محل زندگی خود بازگشتند.
در همین رابطه ارتش گروه‌های مسلح را در حماه ادلب و الرقه مورد حمله قرار داد که تعداد زیادی از آنها کشته شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *