پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

کناره‌گیری‌‌النجیفی از نامزدی پارلمان‌عراق

جمعه ۱۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب: 368551
«اسامه النجیفی» رئیس دوره سابق پارلمان عراق، از کاندیداتوری برای تصدی دوباره این سمت کناره گیری کرد.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از تلویزیون «العربیة» نوشت: «اسامه النجیفی» رئیس سابق پارلمان عراق طی سخنانی کوتاه از پس گرفتن نامزدی خود برای رقابت به منظور تصدی دوباره ریاست پارلمان این کشور خبر داد.

در سخنان النجیفی آمده است: با عنایت به سه حقیقت و به منظور قدردانی از اقدامات و مواضع شرافتمدانه شرکای (سیاسی) در راستای نجات روند سیاسی (کشور)، کناره گیری خود از کاندیداتوری ریاست پارلمان عراق در دوره جدید را اعلام می‌کنم. این سه حقیقت عبارتند از: نخست اینکه وطن جز توسط مردانش ساخته نمی‌شود و تاریخش جز توسط افراد ثابت قدم بر ارزش‌های والایش نگاشته نمی‌شود. دومین حقیقت اینکه در تحولات تاریخی جوهر مردان مشخص می‌شود و سوم آنکه خارج ساختن عراق از محنت دردناک جاری نیازمند جانشفانی‌های بزرگ است.

النجیفی در بخش دیگری از سخنانش مدعی شد: وقت برداشت نتایج تلاش‌هایمان فرا رسیده و موضوع تغییر به خواسته‌ برخی از شخصیت‌های مهم و فعال ائتلاف ملی و ائتلاف کردستانی تبدیل شد. به گونه‌ای که آقای نوری المالکی دریافت که چاره‌ای جز کاندیداتوری فرد جدیدی برای نخست وزیری وجود ندارد. لذا موضوع خارج شدنش از نخست وزیری و عدم کاندیداتوری‌اش برای سومین دوره را به موافقت من بر عدم کاندیداتوری برای ریاست پارلمان جدید ربط داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *