جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تقدیر روحانی از تلاش های کمیته امداد

چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۲۹
کد مطلب: 368218
وی بیان اینکه باید همه دست به دست هم دهیم، گفت: دولت در زمینه‌های کمک به خانواده‌هایی که دچار مشکلات و سختی هستند وظیفه بزرگ خود می‌داند و به سهم خود از همه اعضای کمیته امداد تشکر می‌کند که بار سنگینی را بر دوش گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم دیدار و ضیافت ایتام کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار داشت: امام خمینی (ره) قدم‌های مهمی برای این ملت و کشور برداشت که یکی از آنها دستور تأسیس کمیته امام خمینی (ره) بود.

رئیس جمهور تصریح کرد: آنهایی که کوتاه می‌بینند و می‌اندیشند معمولاً خانواده‌ آنها نیز خانواده محدود و کوچک است اما آنهایی که بلنداندیش هستند و آینده بلند انسانیت را در پیشگاه خود می‌بینند خانواده‌شان هم خانواده بزرگی است.

وی اضافه کرد: در واقع خانواده آنها به بزرگی یک کشور و یک ملت و گاهی به بزرگی همه انسان‌ها و جامعه انسانی است.

روحانی با تأکید براینکه ما اگر کل کشور و جامعه را خانواده خود ببینیم و اینکه همه ما برادریم، آنگاه دید ما نسبت به جامعه و افراد جامعه کاملاً متفاوت می‌شود، گفت: در یک خانواده بزرگ مشکلات فراوانی هم وجود دارد و اگر ما جامعه ایران را یک جامعه واحد و در واقع یک خانواده و خانه ببینیم آنگاه می‌توانیم نسبت به وظایف و بار رسالتی که در بردوش داریم بهتر آن را احساس کنیم.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود یادآور شد: کسانی که پدر یا مادر خود را از دست داده‌اند و یا پدر و مادرشان در شرایطی هستند که نمی‌توانند بار مسئولیت تربیت و اداره زندگی آنها را بر دوش بکشند در این شرایط ما باید همه آنها را به عنوان فرزندان خود تلقی کنیم و آنها هم باید احساس کنند در جامعه و کشوری زندگی می‌کنند که کمبودی مخصوصاً کمبود عاطفی را احساس نکنند.

وی با بیان اینکه معمولاً در تاریخ چنین بوده آنهایی که در دوران کودکی یتیم بوده‌اند، رشد بیشتری داشته‌اند، گفت: بسیاری از بزرگان ما آنهایی بودند که در کودکی پدر یا مادر خود را از دست داده‌اند که نمونه بارز آن پیامبر اکرم (ص) است.

روحانی در ادامه اضافه کرد: اشرف مخلوقات عالم در دوران کودکی و نوجوانی‌اش پدر و مادر خود را از دست داد و به مقام و منزلتی رسید که همه عرشیان و فرشتگان عظمت و بزرگی او را در عرش اعلا یافته‌اند.

رئیس جمهور با تأکید براینکه بهترین خانه از دیدگاه پیامبر اکرم خانه‌ای است که در آن به یتمی احساس و نیکوکاری شود، اظهار داشت: حال اگر خانه‌ای بزرگی به نام امداد و کمیته امداد احسان ایتام را بر دوش بگیرد پس آن بهترین خانه است.

وی بیان اینکه باید همه دست به دست هم دهیم، گفت: دولت در زمینه‌های کمک به خانواده‌هایی که دچار مشکلات و سختی هستند وظیفه بزرگ خود می‌داند و به سهم خود از همه اعضای کمیته امداد تشکر می‌کند که بار سنگینی را بر دوش گرفته است.

روحانی با تأکید بر اینکه دولت وظیفه خود را کمک به کمیته امداد می‌داند، اظهار داشت: این کمیته کار بزرگی را انجام می‌دهد؛ اینگونه امور کاری نیست که دولت‌ها بتوانند به خوبی انجام دهند این کار ملت و مردم است و باید در واقع مردم این کار عظیم را به دوش بگیرند و دولت هم باید کمک و یاری کند.

رئیس‌جمهور افزود: تمام کارهایی که توسط سازمان‌های مردم‌نهاد انجام می‌گیرد با یاری دولت حتماً بهتر از خود دولت آن را انجام می‌دهند؛ ما هم افتخار می‌کنیم به عنوان دولت یار شما باشیم و افتخار همه ما این است فرزندان این مرز و بوم اعضای خانواده ایران و اسلام بزرگ زندگی راحتی داشته باشند و آینده مطمئن و خوبی پیش روی آنها باشد. البته اتکای همه ما به خداوند است اما در این کار بزرگ دست به دست هم می‌دهیم.

به گزارش فارس، نماز مغرب و عشا به امامت رئیس جمهور برگزار شد و پس از آن حجت‌الاسلام حسن روحانی در مراسم افطار با ایتام حضور یافت.

همچنین رئیس جمهور از نمایشگاه دستاوردهای کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز بازدید کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *