جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

گمانه‌‌زنی‌ها درباره نخست‌وزیر آینده عراق

چهارشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۳۰
کد مطلب: 368211
در حالی که عملیات ارتش عراق علیه تروریست های داعش ادامه دارد، گروه های سیاسی عراق پیش از برگزاری اولین جلسه مجلس نمایندگان جدید مذاکرات بیشتری را برای تعیین نامزدهای رئیس جمهوری، ریاست مجلس نمایندگان و نخست وزیری انجام دادند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، ارتش عراق عملیات نظامی خود را علاوه بر تکریت در مناطق دیگری از استان صلاح الدین دنبال می کند و خبرهای واصله حاکی از تسلط ارتش بر ۸۰ درصد این استان است.

نیروهای ارتش عراق همچنین ده ها تروریست را در پل "شیسین" شهر تکریب به هلاکت رساندند. کارشناسان سیاسی می گویند موفقیت ارتش در اجرای عملیات نظامی، ضربه سنگینی به گروه تروریستی داعش وارد کرده است.

"محمد العکیلی" کارشناس سیاسی عراقی در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: من معتقدم که تعداد نیروهای مسلحی که با داعش می جنگند، با توجه به بکارگیری تعداد بیشتری از نیروهای ارتش و داوطلب شدن مردم برای جنگیدن با تروریست ها افزایش خواهد یافت و ظرف یک هفته نیروهای ارتشی و مردمی وارد شهر موصل خواهند شد.

گروه تروریستی داعش در حمله به استان نینوا، موصل را اشغال کرده است.

خبر دیگر اینکه گروه های سیاسی عراق پیش از برگزاری اولین جلسه مجلس نمایندگان جدید مذاکرات بیشتری را برای تعیین نامزدهای رئیس جمهوری، ریاست مجلس نمایندگان و نخست وزیری برگزار کردند، اما ائتلاف "الوطنیه" به ریاست "ایاد علاوی" ( نخست وزیر سابق) این مذاکرات را تحریم کرد.

"سعد المطلبی" عضو ائتلاف دولت قانون در مصاحبه با العالم گفت: عدم حضور ائتلاف الوطنیه در جلسه روز سه شنبه مجلس نمایندگان تأثیری نخواهد داشت.ائتلاف ملی (به ریاست ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق) یک نامزد دارد که وی را به دیگر گروه های سیاسی معرفی خواهد کرد و ما همچنان منتظر نامزدهای ائتلاف "همپیمانی کردستان" و "اتحاد ملی کردستان" هستیم.

کارشناسان سیاسی اعلام می کنند که ائتلاف ملی مذاکرات فشرده ای را برای توافق درباره نامزد نخست وزیری آغاز کرده است و برخی خبرها حاکی از احتمال معرفی "نوری مالکی" نخست وزیر عراق برای سمت نخست وزیری است.

مجلس نمایندگان عراق امروز سه شنبه اولین جلسه خود را برگزار کرد و نمایندگان سوگند یاد کردند. پس از تعیین تنفس برای تعیین رئیس مجلس نمایندگان، به علت کامل نشدن حد نصاب، جلسه بعدی به یک هفته دیگر یعنی روز ۸ ژوئیه موکول شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *