کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

هوای غزه بوی خون می دهد

10 تير 1393 ساعت 20:57

نگاه ها این روزها به جام جهانی فوتبال یا تحرکات تکفیری ها در عراق، سوریه و لبنان دوخته شده است اما غزه در سایه سکوت غرب در برابر بهانه ای واهی، هر روز زیر گلوله باران تروریست های صهیونیست، خونین تر و البته مقاوم تر می شود.


به گزارش جهان، جسد سه نوجوان صهیونیست که شامگاه بیست و دوم خردادماه از جاده منتهی به شهرک «گوش عتصیون» در جنوب «بیت اللحم» نزدیک «الخلیل» در کرانه باختری رود اردن ناپدید شده بودند، بعد از ظهر دوشنبه (نهم تیرماه) در خرابه های «ارنبه» در شهر فلسطینی نشین «حلحول» (شمال الخلیل) پیدا شد.

به نوشته نهم تیرماه خبرگزاری فلسطینی «سمانیوز»، این سه نفر که گفته می شود از سربازان رژیم صهیونیستی بودند، مدت کوتاهی پس از ناپدید شدن با شلیک گلوله کشته و در حفره ای کم عمق دفن شده بودند.

به دنبال انتشار این خبر، کنست (مجلس رژیم صهیونیستی) همه برنامه های خود را لغو کرد و کابینه این رژیم نشست فوق العاده تشکیل داد.

وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی هم برای شرکت در این نشست سفر به اروپا را به تعویق انداخت.

به نوشته نهم تیرماه تارنمای صهیونیستی «واللا»، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی که از آغاز ماجرای ناپدید شدن این سه نفر، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را متهم کرده بود، دوباره گفت: حماس بهای این کار خود را خواهد پرداخت.

«دنی دانون» معاون وزیر امنیت این رژیم، هم گفت: پایان غمناک ربوده شدگان باید به پایان حماس منتهی شود... باید خانه های حماس را ویران و مهمات آنان را همه جا نابود کرد. باید همه دارایی آنان را که آتش تروریسم را شعله ور می کنند، مصادره کرد.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» همان روز در تحلیلی، حمله احتمالی به حماس را به عنوان ضرورت امنیت این رژیم مطرح کرد و نوشت: دستور کار جلسه فوری کابینه چند گزینه دارد «تبعید سران حماس از غزه، انهدام منازل فعالان غزه و حمله نظامی گسترده به این بخش».

به نظر می رسد این رژیم هر سه گزینه را از سه هفته پیش اجرایی کرده است. یورش به خانه های فلسطینیان و دستگیری نزدیک به یک هزار نفر که بیش از ۲۰ نماینده و همچنین رییس مجلس فلسطین و ۶۰۰ نفر از اسرای پیشین میان آنان هستند، طی این مدت اجرا شد.

اشغالگران قدس که از چند روز پیش با بمباران زمینی، هوایی و دریایی غزه را هدف قرار داده اند، آنگونه که بامداد دهم تیرماه خبرگزاری فرانسه گزارش کرد، خانه های «مروان القواسمه» و «عامر ابوعیشه» از اعضای جنبش حماس در شهر الخلیل را به اتهام ربودن و به قتل رساندن سه شهرک نشین خود منفجر و ویران کردند.

تمام اینها در شرایطی رخ می دهد که «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) و «گردان آزادیخواهان حبرون» در شبکه های اجتماعی به سرعت مسوولیت این اقدام را بر عهده گرفتند. حماس نیز از آغاز، دست داشتن در این اقدام را رد کرد.

«سامی ابوزهری» سخنگوی جنبش حماس، ساعتی پس از انتشار خبر پیدا شدن جنازه صهیونیست ها، بار دیگر بر دست نداشتن این جنبش در این ربایش تاکید کرد و به خبرگزاری «فرانس پرس» گفت: داستان ناپدید و کشته شدن سه شهرک نشین اسراییلی، فقط بر روایتی اسراییلی استوار است و رژیم اشغالگر تلاش می کند با استناد به این داستان، جنگ گسترده علیه ملت ما، مقاومت و حماس را توجیه کند.

وی همچنین تصریح کرد: اگر رژیم اشغالگر اسراییلی بخواهد تنش یا جنگی را علیه غزه به راه اندازد، درهای جهنم به روی اشغالگران گشوده خواهد شد.

** جنایتی در راه است

گم شدن سه صهیونیست، بهانه لازم را به دست مقام های رژیم اشغالگر قدس داد تا انتقام انتقادهای تلخ آمریکا و دیگر کشورهای غربی درباره به بن بست کشاندن گفت و گوهای سازش را از گروه های فلسطینی بگیرد؛ به ویژه آنکه حماس و جنبش آزادی بخش میهنی فلسطین (فتح) اندکی پس از نشست های بی بار سازش دوباره دست دوستی به هم دادند و دوازدهم خردادماه دولت وفاق ملی را پایه گذاری کردند.

رژیم صهیونیستی از فرصت پیش آمده برای افزایش فشارها بر مردم فلسطین بهره برد تا به نارضایتی عمومی از ۲ گروه بزرگ فلسطینی دامن بزند؛ هواداران فتح، حماس را در برابر سختی های تازه مسوول بدانند و اعضای حماس هم از رهبران فتح انتظار ایستادگی در برابر خواسته های نابجای صهیونیست ها را داشته باشند.

گوشه ای از این نقشه صهیونیستی را می توان در اقدام هشتم تیرماه هواپیماها و بالگردهای این رژیم دید که به نوشته خبرگزاری فلسطینی «معا»، آب نبات هایی را با این پیغام عربی از آسمان شهرهای «نابلس» و «رام الله» به پایین ریختند «رمضان مبارک؛ کمی شیرینی بفرمایید؛ هر چند حماس زندگی در کرانه باختری را بر شما تلخ کرده است».

به نوشته این روزنامه، توزیع آبنبات بخشی از «جنگ روانی» اشغالگران برای تحریک افکار عمومی فلسطین علیه حماس است.

پنجم تیرماه نیز سربازان رژیم صهیونیستی در یورش به نابلس، بسته های کبریت را در خیابان ها پخش کردند که روی آنها نوشته شده بود: مراقب باشید! حماس دارد کرانه غربی را به آتش می کشد.

تمام اینها در شرایطی رخ می دهد که واکنش مقام های آمریکایی و اروپایی فقط به موضوع شهرک سازی های غیرقانونی رژیم صهیونیستی محدود می شود.

آنان به سبب عهدشکنی صهیونیست ها درباره آزادسازی آخرین گروه زندانیان دربند مورد توافق و نیز گوشت تلخی این رژیم در توقف شهرک سازی ها بارها زبان به انتقاد از اشغالگران قدس گشوده اند. به تازگی نیز دولت های اسپانیا و ایتالیا همانند فرانسه، آلمان و انگلیس به شرکت های کشور خود درباره فعالیت و همکاری اقتصادی در شهرک های صهیونیستی هشدار دادند.

با این همه، چشمان آنان در برابر جنایات صهیونیست ها در فلسطین اشغالی و ۱۳ سال محاصره نوار غزه که از سال ۱۳۸۴ به دنبال پیروزی حماس در انتخابات مجلس فلسطین، حلقه آن تنگ تر شد، کم بینا است.

این در حالی است که حتی روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در سرمقاله نهم تیرماه نوشت: وضع کنونی در مناطق فلسطینی که مانند آپارتاید (جداسازی نژادی) شده، از دیدگاه جهان غیر قابل تحمل است و نمی تواند مدت طولانی نسبت به آن بی تفاوت باشد.

با این همه، سکوت مجامع غربی در برابر کشتار انسان های بیگناه با یورش نظامی و بمباران های شبانه روزی یا محاصره غذایی و دارویی، نشان دهنده قدرت لابی زر و زور رژیم صهیونیستی در این کشورها است.

این رژیم از انحراف افکار عمومی به سوی رخدادهای جام جهانی فوتبال و نیز جنایات گروه های تکفیری مانند داعش در خاورمیانه به ویژه کشورهای اسلامی مقاومی مانند سوریه، عراق و لبنان بهره می گیرد تا اقدام های خود را پوشش دهد. از این رو است که انبوهی از سلاح های صهیونیستی در دستان تکفیری ها قرار دارد و فلسطین اشغالی مکانی برای درمان زخمیان این گروه ها شده است.

از سوی دیگر، اشغالگران قدس با برچسب زنی به گروه های مقاومت در فلسطین و در شرایطی که غربی ها به طور پیاپی درباره شکلگیری تروریسم در خاورمیانه هشدار می دهند، می خواهند خود را یکی از قربانیان تروریسم جا بزنند در حالی که خود، بزرگ ترین تروریسم دولتی را به نمایش گذاشته اند؛ تا آنجا که برخوردهای تبعیض آمیز و خشونت بار سربازان این رژیم حتی با یهودیان آفریقایی تبار مهاجر به سرزمین اشغالی بارها خبرساز شده است.

روشن است چنانچه بر پایه ادعای اشغالگران، این گروه ها مسوول ربایش سه صهیونیست بودند، آنان را برای رسیدن به اهدافی مانند تبادل با فلسطینیان دربند نگهداری می کردند.

حتی در صورتی که این سه نفر به دلایلی جان خود را از دست می دادند باز هم می شد در ازای تحویل دادن جنازه آنان، امتیازهایی گرفت.

به نظر می رسد دور تازه یورش ها به نوار غزه در زمانی که بخش عمده ای از افکار عمومی به اولویت های خبری برجسته شده از سوی غول های رسانه ای غربی معطوف شده، شکل گرفته است؛ آن هم با زدن اتهام های واهی به گروه های فلسطینی و به منظور مظلوم نمایی و بازی در نقش قربانی تروریسم و سرانجام پیشبرد اهدافی مانند بر هم زدن همبستگی گروه های فلسطینی و کشتار مردم مقاوم غزه.

با این همه، محور مقاومت طی هفت دهه گذشته نشان داده است این اقدام ها نه فقط به سست شدن اراده پایداری میان ملت های آزاده منطقه نمی انجامد بلکه ساختار آن را قوام بخشیده و چهره واقعی تروریسم دولتی صهیونیستی را بیش از پیش رسوا می کند.

در این میان، هشیاری ملت های آزاده جهان در سازمان ملل متحد، جنبش غیرمتعهدها، سازمان همکاری اسلامی، اتحادیه عرب و... در برابر نقشه کور رژیم صهیونیستی برای افزایش دامنه اشغالگری های خود ضروری است.


کد مطلب: 368186

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/368186/هوای-غزه-بوی-خون-می-دهد

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com