کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتبارميلياردي‌برای ناوگان هوایی‌هلال احمر

10 تير 1393 ساعت 9:55

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور تقویت پایگاه های امداد هوایی در استان ها را از اهداف این سازمان بیان کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی امسال پنج هزار میلیارد ریال برای تقویت ناوگان هوایی مصوب کرده است.


پیرحسین کولیوندˈ در گفتگو با ايرنا گفت: این جمعیت نگاه ویژه ای به تقویت استان های کشور از نظر بالگرد دارد و می خواهیم همه استان ها را تجهیز کنیم.

وی با اشاره به تصویب این اعتبار در مجلس گفت: باید دید دولت از این رقم چقدر تخصیص می دهد تا بر اساس آن برنامه ریزی و اقدام شود.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۱۷ فروند بالگرد در کشور تحت پوشش جمعیت هلال احمر قرار دارد که بین استان های مختلف می چرخند.

کولیوند که در مجل در دست احداث پایگاه امداد هوایی سمنان سخن می گفت، افزود: سمنان با توجه به قرار گرفتن در مسیر مشهد مقدس و ارتباط با هشت استان کشور نیازمند ایجاد این پایگاه است.

وی خاطرنشان کرد: سمنان در برف و کولاک سال گذشته شمال و نیز امداد رسانی نوروزی در محور تهران - مشهد شایستگی های خود را نشان داده و نیازمند ایجاد این پایگاه است.

کولیوند از اجرای طرح مطالعاتی پایگاه های امداد و نجات در کشور خبر داد و گفت: هلال احمر در قالب برنامه ای جامع در نظر دارد بر اساس میزان خطرپذیری و شرایط اقلیمی، پایگاه های امداد و نجات را توسعه دهد.

وی با بیان اینکه این مطالعات ظرف پنج تا شش ماه آینده نهایی می شود گفت: در نظر است پس از این مطالعات، بر اساس نیازها درخواست بودجه شود و پایگاه های امداد و نجات توسعه یابند.

رییس سازمان امداد و نجات کشور سیاست این جمعیت را پایگاه محوری و شعبه محوری بیان کرد و یادآور شد: هم اینک ۵۰۰ پایگاه امداد نجات جاده، کوهستان و دریا در کشور فعال است.


کد مطلب: 368044

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/368044/اعتبارميلياردي-برای-ناوگان-هوایی-هلال-احمر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com