شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

خبر خوش امام خمینی به آیت الله حق‌شناس

دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب: 367978
حجت‌الاسلام پناهیان با بیان خاطره‌ای از آیت الله حق شناس، گفت: امام خمینی(ره) به ایشان فرمودند «چون شما کار تبلیغی می‌کنید زودتر از دوستانتان به اجتهاد می‌رسید» .
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه، ماه رمضان را فرصتی برای خودسازی و تهذیب نفس دانست و اظهار داشت: خداوند متعال با فراهم کردن امکانات معنوی، مقدمات آمرزش و رسیدن به کمال را برای بندگان فراهم کرده است.

وی با بیان ارزش‌های ذاتی تبلیغ دین، آن را در روند تحصیلی و علمی طلاب مؤثر دانست و تأکید کرد: تبلیغ می‌تواند به افزایش و به کارگیری معلومات در جهت تولید علم و بالندگی تفکر دینی انسان کمک کند.

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان خاطره‌ای از آیت الله حق شناس، گفت: امام خمینی(ره) به ایشان فرمودند «چون شما کار تبلیغی می‌کنید زودتر از دوستانتان به اجتهاد می‌رسید» و آیت الله حق شناس گفتند«کلام امام(ره) درست بود و من به جهت داشتن فعالیت‌های تبلیغی، زودتر از بقیه طلاب به اجتهاد رسیدم.»

این استاد حوزه و دانشگاه به ضرورت تبلیغ در سطوح مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: در هیچ زمانی این اندازه اشتیاق به معارف الهی وجود نداشته است که با اهتمام طلاب به این امر مهم آثارش را مشاهده خواهیم کرد.

وی شکر نعمت‌های معنوی را از اخلاق ائمه اطهار(ع) دانست که در بلا و سختی بیشتر می‌شود و گفت: شکر احساس عمیق باطنی است و باید در اعضا و جوارح هم ظاهر شود که می توانیم با ممارست در این ماه به آن دست پیدا کنیم.

حجت‌الاسلام پناهیان با اشاره به اجر و پاداش دنیوی و اخروی عبادت‌ها، راز بندگی را تحمل سختی‌های معقول در راه بندگی عنوان کرد که اولیای خدا از آن استقبال می‌کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *