جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۱
به خاطر یک سخنرانی؛

سونامی برکناری‌‌اتوبوسی در یک دانشگاه‌آزاد‌

دوشنبه ۹ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 367930
در پی سخنرانی انتقادی حجت‌الاسلام روحانی در دانشگاه شیراز، رئیس و جمعی از مسئولین این دانشگاه برکنار شدند که این امر نگرانی‌هایی را در میان جامعه دانشگاهی کشور ایجاد کرده است
به گزارش جهان به نقل از نسیم، پس از برگزاری جلسه سخنرانی حجت‌الاسلام سید حمید روحانی، مورخ انقلاب اسلامی در پنجم خرداد در دانشگاه آزاد واحد شیراز که با انتقادات صریحی به برخی سیاست‌های دولت‌های حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی و دکتر حسن روحانی همراه بود، دکتر حمیدرضا حقیقت رئیس این دانشگاه در ۱۹ خرداد برکنار و دکتر اسدی به عنوان سرپرست جدید منصوب شد.

این در حالی بود که پس از این تغییر نیز موجی از تغییرات در این دانشگاه که یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های آزاد اسلامی در کشور است، رخ داد. دکتر اسدی، سرپرست جدید این دانشگاه، که چند سال قبل به دلایل اعتراضات صنفی، حکم تعلیق و اخراج تعدادی از دانشجویان را صادر کرده بود، این بار در مدت زمان کوتاه یک روز، تغییرات زیر را انجام داد:

- برکناری رئیس دانشکده‌ای که سخنرانی حجت‌الاسلام سید حمید روحانی در آن دانشکده بود

- برکناری مدیر گروه علوم سیاسی که در جلسه سخنرانی حضور داشت

- برکناری مدیر فرهنگی که هماهنگی سخنرانی‌ها با وی صورت می‌گیرد

- برکناری رئیس منطقه یک دانشگاه آزاد که حتی در جریان موضوع نیز نبوده است.

این برکناری‌ها که برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز از آن به عنوان «تغییرات اتوبوسی در یک روز» یاد کرده‌اند، موجب اعتراضاتی به دکتر اسدی سرپرست جدید این دانشگاه شده است.

دانشجویان و دانشگاهیان معترض معتقدند اگرچه تغییرات سازمانی امروی طبیعی است اما انتظار می‌رود که این جابجایی‌ها اصولی و بر مبنای شایسته‌سالاری انجام گیرد ؛ حال آنکه به عقیده آنهابیان تاریخ انقلاب باعث برخورد گزینشی با نخبگان دانشگاهی شده است!

اما در پی تغییر و تحولات "اتوبوس‌‌وار" در دانشگاه آزاد شیراز طیف‌های مختلفی از دانشگاهیان و مسئولین فارس ضمن انتقاد، خواستار جلوگیری از این برخوردها و اعمال نظرهای سلیقه‌ای و هدایت مسیر دانشگاه و جامعه علمی کشور به سمت «آرامش، تدبیر و پیشرفت» شدند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


راستی از کی تا حالا سرپرست دانشگاه می تونه رئیس منطقه رو برکنار کنه؟