جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۲

مصرف انرژی در ایران 10 برابر میانگین جهانی

يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۶
کد مطلب: 367734
معاون توسعه و منابع انسانی استاندار اصفهان گفت: متأسفانه مصرف انرژی در ایران 10 برابر میانگین جهانی است.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آبفای اصفهان، حسین سیستانی در همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در شهر اصفهان، اظهار کرد: جمعیت ۷۵ میلیون نفری ایران ۱۰ برابر میانگین جهانی انرژی مصرف می‌کنند به طوری که مصرف انرژی در ایران بیش از کشورهای پرجمعیت چین و هند است و هم اکنون مصرف انرژی برق در ایران ۳ برابر دنیا است.

وی افزود: در حال حاضر بحران کمبود آب جهانی است و غلبه بر بحران کم آبی که مایه حیات است با صرفه جویی حاصل می‌شود. ایران سرزمین خشک و کم آبی است و باید به منظور توسعه و پایداری این مرز و بوم صرفه جویی در مصرف آب جدی گرفته شود. پیش بینی‌ها حاکی از آن است جنگ‌های آینده بر سر منابع آبی است.

معاون توسعه و منابع انسانی استاندار اصفهان ادامه داد: بدون دسترسی پایدار به منابع آبی توسعه و پیشرفت در بسیاری از زمینه‌ها به دست نخواهد آمد. پاسداری از فرهنگ ۲۵۰۰ ساله فرهنگ و تمدن ایران اسلامی مستلزم دسترسی پایدار به انرژی‌های گوناگون است.

سیستانی، هدف از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها را درست مصرف کردن انرژی برشمرد و تصریح کرد: قانون هدفمندی یارانه‌ها به این جهت اجرایی شد که مصرف بهینه انرژی رواج یابد این درحالی است که هم اکنون بخشی از منابع مالی دولت حاصل از فروش نفت و مالیات صرف پرداخت یارانه می‌شود.

هم‌چنین هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: کلید حل مشکل بحران کم آبی در اصفهان در دست مردم است.

وی، مقوله مدیریت مصرف را راهکار اساسی جهت برون رفت از معضل کم آبی دانست و خاطرنشان کرد: وقوع ۷ سال خشکسالی پیاپی در اصفهان معضل کم آبی را در این استان رقم زده است. در حال حاضر مهمترین راهکار غلبه بر بحران کم آبی، صرفه جویی در مصرف آب است که این امر باید از سوی تک تک افراد به خوبی رعایت شود.

امینی، برگزاری این همایش را با شعار کلید حل مشکل کمبود آب با مدیریت مصرف معرفی کرد و گفت: هدف از برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی، هم گام و هم قدم شدن آحاد مردم با مسؤلان آبفای اصفهان پیرامون مدیریت مصرف آب با درست مصرف کردن آب است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
راستی تا حالا حساب کردید میانگین حقوق و دست مزد در ایران چند برابر نرخ جهانی است. البته ببخشید کشوری که 270000 تومان خط فقر آن است نیاز به این محاسبات نیست
محمد
سلام
میانگین مصرف انرژی در عربستان و کشورهای عربی از ایران خیلی کمتر است.به نظر شما دلیلش چیست؟آیا عرب ها به صرفه جویی معروفند؟
تنها دلیل آن استفاده از امکانات و وسایل مدرن با استاندارد بالا می باشد.
شما می دانید که کامیون با عمر 60 سال هنوز در جاده های ما تردد میکند.