جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

باهنر:واسطه جلسه ناطق و لاریجانی نبوده ام

يکشنبه ۸ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۵
کد مطلب: 367681
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر ضرورت افزایش همکاری های سه قوه و نشست های مشترک ، گفت: باید ساختاری به وجود بیاید که هیات رئیسه سه قوه با یکدیگر جلسات مستمر داشته باشند.
به گزارش جهان، محمدرضا باهنر در گفتگو با مهر، در پاسخ به این سوال که اخیرا جلسه ای با حضور آقای لاریجانی ، نهاوندیان و ناطق نوری در مورد حزب جدید آقای لاریجانی تشکیل شده که آقای ناطق نوری با وساطتت شما در این جلسه حضور یافتند ، در مورد حزب جدید آقای لاریجانی بگوئید و اینکه در چه مرحله ای قرار دارد؟ گفت: این موضوع تکذیب می شود و در مورد حزب آقای لاریجانی باید از خودش سوال کنید.

وی همچنین با اشاره به اولویت های مطرح شده از سوی رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان قوه قضاییه و اشاره ایشان به ضرورت افزایش نشست های مشترک میان قوا، اظهارداشت: ما نشست مشترک با دولت داریم و بدنه مجلس با بدنه دولت در ارتباط است ؛ اما این موضوع را دنبال می کنیم که این ارتباط سه طرفه باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید ساختاری به وجود بیاید که هیات رئیسه سه قوه با یکدیگر جلسه ای داشته باشند، گفت: تعداد اعضای قوه قضاییه بیش از تعداد اعضای دولت و مجلس است؛ لذا اگر ۸-۷ نفر از مجلس، دولت و قوه قضاییه باحضور سران قوا جلسات مستمر داشته باشند حتما در این قضیه می تواند موثر باشد.

وی تاکید کرد: نشست های سران قوا هم همانطور که حضرت آقا فرمودند باید جدی تر باشد و تصمیمات جدی برای هم افزایی گرفته شود؛ اما در مجموع همکاری های سه قوه نسبت به گذشته بخصوص یکی دو سال گذشته خیلی بیشتر و بهتر شده و تفاوت بسیار خوبی پیدا کرده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، همچنین در مورد اقدامات مجلس شورای اسلامی برای پیشگیری از جرم که یکی از محورهای پیشنهادی رهبری به مسئولان قوه قضاییه برای دوره ۵ ساله پیش رو بوده است، تصریح کرد: طرح های مجلس در این زمینه کافی نیست و باید این را قبول کنیم که لوایح پخته تر از طرح است.

باهنر خاطرنشان کرد: ممکن است ۱۵ نفر از نمایندگان احساس نیاز در مورد یک موضوع داشته باشند و یک طرحی را بنویسند و طرح از نظر حقوقی نیز هیچ فرقی با لایحه ندارد؛ اما یک لایحه توسط کارشناسان در بخش ها ،وزارت خانه ها و نهادهای مختلف ریاست جمهوری تنظیم می شود و حتی بسیاری از لایحه هایی که از قوه قضاییه می آید متخصصین بسیاری بر روی آن کار می کنند، بنابراین اگر لایحه ای در این زمینه تقدیم مجلس شود با سرعت و جدیت آنرا پیگیری می کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *