چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

تاثیر درگیری‌عراق بر صادرات‌نفت چقدر است؟

شنبه ۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۲
کد مطلب: 367555
عدم تاثیر درگیری‌های عراق بر صادرات نفت این کشور سبب فروکش کردن نگرانی‌های بازاری جهانی شد و این امر قیمت نفت را از حدود ۱۱۶دلار به بالای ۱۱۳ دلار کشاند.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از رویترز نوشت: با کاهش نگرانی‌ها در مورد صادرات نفت عراق، قیمت نفت برنت به ۱۱۳ دلار در هر بشکه کاهش یافت و بیشترین کاهش هفته‌ای در ۳ ماه گذشته را ثبت کرد.

با توجه به اینکه درگیری‌های در شمال و غرب عراق بر تولید نفت این کشور تاثیر نگذاشته است، قیمت نفت برنت از بالاترین رقم در ۹ ماه گذشته برابر با ۱۱۵.۷۰ دلار در هر بشکه، ۲.۴۰ دلار کاهش یافت.

قیمت نفت برنت هفته گذشته ۱.۴ درصد کاهش یافت که بیشترین میزان در ۳ ماه اخیر است. این نوع نفت با ۹ سنت کاهش ۱۱۳.۳۰ دلار معامله شد.

هر بشکه نفت خام آمریکا ۵ سنت کاهش یافت و ۱۰۵.۷۹ دلار فروخته شد. این قیمت پایین ترین رقم از ۱۱ ژوئن به شمار می‌رود. نفت خام آمریکا نیز ۱.۴ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش در یک ماه گذشته محسوب می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *