شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

توصیه به روزه‌داران درباره وعده سحری

شنبه ۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۰
کد مطلب: 367509
مشاور تغذیه و رژیم‌شناس گفت: وعده سحری به هیچ عنوان نباید حذف شود به دلیل اینکه ادامه دادن این روال سبب افت وزن بدن می‌شود.
به گزارش جهان؛ سید احمد ربیعی امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: برای اینکه هنگام روزه‌داری کمتر تشنه شوید بهتر است در برنامه غذایی سحری از خوردن غذاهایی از جمله انواع کوکو، بادمجان، سوسیس و کالباس، سس مایونز، سیر و پیاز و همچنین غذاهای چرب و پرنمک که سبب تشنگی زیاد در طول روز می‌شود، پرهیز کنید.                                         
 
وی ادامه داد: سعی کنید از غذاهای آب پز شده و خورشت‌های آبدار و کم نمک استفاده کنید.
 
مشاور تغذیه و رژیم شناس بیان داشت: خوردن مواد شیرین مانند زولبیا و بامیه هنگام سحر سبب افت سریع قند خون و احساس گرسنگی در طول روز می‌شود.   
 
ربیعی یادآور شد: بعد از خوردن سحری، بهتر است هنگام مسواک زدن برای کاهش تشنگی و خشکی دهان، از حجم کمتری خمیر دندان استفاده کنید.
 
وی تصریح کرد: سعی کنید در ماه رمضان میوه‌های آب‌دار و سبزی‌های بیشتری مصرف کنید تا در طول روز دچار تشنگی نشوید.
 
مشاور تغذیه و رژیم شناس خاطرنشان کرد: بهتر است هنگام افطار از مخلوط آب‌لیموی تازه با آب یا چای کمرنگ یا شربت خاکشیر به جای قهوه و چای پررنگ استفاده کنید.
 
ربیعی با تاکید بر خوردن هشت تا 12 لیوان آب از افطار تا هنگام سحر، گفت: این امر سبب می‌شود تا فرد در طول روز کمتر دچار تشنگی شوید.
 
وی با بیان اینکه برای اینکه بعد از خوردن افطار و سحری دچار سوزش معده و ترش کردن نشوید بهتر است از غذاهای سبک و کم چرب استفاده کنید، افزود: در ضمن پس از اتمام غذا مایعات بخورید و بلافاصله بعد از خوردن سحری به رختخواب نروید.
 
مشاور تغذیه و رژیم شناس با اشاره به اینکه بهتر است افطار خود را با یک استکان آب ولرم یا یک فنجان شیر و عسل باز کنید، گفت: از خوردن غذا و شیرینی‌های فراوان هنگام افطار بپرهیزید تا دچار سنگینی و مشکلات معده نشوید.
 
ربیعی بیان داشت: سعی کنید وعده‌های غذایی مانند پلو و خورش را دو ساعت بعد از افطار میل کنید تا هضم آن آسان باشد.
 
وی اظهارداشت: برای جلوگیری از بروز یبوست و مشکلات روده، بعد از خوردن افطار آلو و انجیر خیس شده و میوه‌هایی همچون گلابی، هلو و هندوانه میل کنید.
 
مشاور تغذیه و رژیم شناس خاطرنشان کرد: ورزش سبک و پیاده روی بعد از افطار به هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک زیادی می‌کند.
 
ربیعی با اعلام اینکه وعده سحری به هیچ عنوان نباید حذف شود، افزود: به دلیل اینکه ادامه دادن این روال در طول ماه رمضان سبب افت بدنی و تحلیل عضلانی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *