جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۱

اصرار مدافع فرانسوی بر روزه‌گرفتن در برزیل

شنبه ۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 367498
مدافع تیم ملی فوتبال فرانسه با وجود شرایط سخت آب و هوایی در برزیل اصرار دارد که روزه بگیرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، ماه مبارک رمضان در آستانه شروع شدن است و این در حالی است که جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به اوج حساسیت خود رسیده و تیم ها خود را آماده حضور در مرحله حذفی می کنند. در میان تیم های که به دور یک هشتم نهایی راه یافته اند بازیکنان مسلمانی وجود دارند که اصرار دارند در این ماه مبارک روزه بگیرند این درحالی است که شرایط آب و هوایی در برزیل اصلا مساعد نیست و این می تواند کار آنها را بسیار سخت کند.

یکی از این بازیکنان مسلمانی که اصرار دارد در برزیل روزه بگیرد باکاری سانیا بال راست تیم ملی فوتبال فرانسه است.

سانیا که چندی پیش از آرسنال جدا شد و به منچسترسیتی انگلیس پیوست در گفت‌وگو با رسانه‌های فرانسوی، عنوان کرد: من می‌خواهم در برزیل روزه بگیرم چرا که یک مسلمان هستم. دین اسلام این اجازه را به من می‌دهد که در شرایط خاصی همچون سفر و بیماری روزه نگیرم اما من هر چند به برزیل سفر کرده ام، نمی‌خواهم روزه ام را بشکنم. در تمام روزهای ماه مبارک رمضان روزه خواهم بود.

او ادامه داد: هر شخصی آزاد است تا هر آنچه را که می خواهد انجام دهد. من همواره به کسانی که روزه نمی گیرند احترام می گذارم با این حال براین باورم که در صورتی‌که در برزیل روزه بگیرم به مشکلی برنخواهم خورد بنابرین دلیلی ندارد تا روزه خودم را بشکنم. نباید در انجام فرایض دینی دلیل تراشی و توجیه کرد. من می‌خواهم روزه بگیرم، چرا که در غیر این صورت خداوند متعال من را نخواهد بخشید.

تیم ملی فوتبال فرانسه نمایش خوبی در برزیل داشته است و با ۷ امتیاز به عنوان تیم نخست به دور بعد راه یافت. شاگردان دیدیه دشان باید در یک هشتم نهایی به مصاف نیجریه بروند. سانیا درباره این بازی گفت: باید در یک هشتم نهایی هم همچون دور گروهی با تمرکز و برنامه‌ریزی بازی کنیم. در این صورت می توانیم برابر حریفان خود به پیروزی برسیم. تمرکز سهم بسزایی در رقم خوردن نتایج تیم دارد. اگر در دیدار برابر نیجریه هم تمرکز داشته باشیم می‌توانیم به پیروزی برسیم و به جمع هشت تیم راه یابیم. اگر بتوانیم به این مرحله راه یابیم برای ما موفقیت بزرگی خواهد بود.

او درباره شانس قهرمانی تیمش در برزیل گفت: قهرمانی در برزیل برای ما موفقیت بزرگی خواهد بود، اما اگر قهرمان هم نشویم ناراحت نخواهیم بود، چرا که به بعضی از اهداف خود رسیده ایم. می خواهیم بازی به بازی پیش برویم. اگر برابر نیجریه تن به شکست دهیم و از دور رقابت ها کنار رویم شکست بزرگی برای ما خواهد بود و همه ما ناراحت خواهیم شد. بنابرین باید تمام تلاش خود را بکنیم تا به دور بعد راه یابیم و نشان دهیم که تیم خوب و با برنامه ای هستیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محسن
Iran, Islamic Republic of
همانطور که برای جام جهانی فوتبال ویژه نامه زدید برای ماه مبارک رمضان هم ویژهنامه بزنید.یا علی.