جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

توافق جنجالی بالاخره امضا شد

جمعه ۶ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 367380
پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین امروز قرارداد تجارت آزاد و همکاری‌های سیاسی با اتحادیه اروپا را امضاء کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، ‌پترو پروشنکو رئیس جمهور اوکراین امروز قرارداد تجارت آزاد و همکاری‌های سیاسی با اتحادیه اروپا را امضاء کرد.

این توافقنامه همان توافقی است که عدم امضای آن از سوی ویکتور یانووکویچ منجر به آغاز تنش و بحران سیاسی در اوکراین شد.

وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته در بیانیه‌ای که سایت رسمی این وزارتخانه منتشر کرده تاکید کرده است که امضای توافقنامه مشارکت و ایجاد منطقه آزاد تجاری اوکراین، گرجستان و مولداوی با اتحادیه اروپا به اقتصاد روسیه آسیب خواهد رساند.

مقامات روسیه بارها اعلام کردند که این کشور در این صورت اقداماتی را برای دفاع از بازار داخلی خود در برابر سیل کالاهای اروپایی، بخصوص از طریق اوکراین به خاک روسیه، بکار خواهد بست.

در این بیانیه تاکید شده بود: «ما همچون گذشته معتقدیم که امضای این توافقنامه به دلیل برهم زدن هماهنگی و کاهش روابط تجاری-اقتصادی روسیه با همسایگانش، به ضرر اقتصاد این کشور خواهد بود.»

وزارت خارجه روسیه یادآور شده است که کمیسیون اروپایی پیشنهاد نموده تا بزودی ملاقاتی در سطح وزرا در چارچوب شورای روسیه-اتحادیه اروپا برگزار شود و طرف روسی هم موافقت خویش را با این مسئله اعلام کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *