پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

جزئیات جلسه امروز خبرگان

پنجشنبه ۵ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۱:۱۸
کد مطلب: 367209
آیت‌الله محسن حیدری با اشاره به جلسه امروز مجلس خبرگان رهبری، گفت: طبق آیین‌نامه داخلی مجلس خبرگان رهبری قبل از هر اجلاسیه رسمی، یک اجلاسی با حضور هیات رئیسه، مسئولین و نمایندگان کمیسیون‌ها تشکیل می‌شود تا مقدمه و مسائل مربوط به اجلاسیه رسمی را بررسی کنند و این اجلاسیه نیز در همین راستا برگزار شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، افزود: هر ساله مجلس خبرگان دو اجلاسیه رسمی یکی در شهریور ماه و دیگری در اسفند ماه برگزار می کند که قبل از برگزاری این دو اجلاس یک اجلاسیه مقدمه ای برگزار می شود.

آیت الله حیدری همچنین در خصوص حضور نداشتن رئیس مجلس خبرگان در این جلسه، بیان کرد: رئیس مجلس خبرگان دو نایب رئیس دارد که با توجه به حضور نداشتن ایشان، جلسه را هدایت می کنند و جلسه امروز به ریاست آیت الله شاهرودی برگزار شده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، همچنین در پاسخ به این سوال که اگر بیماری آیت‌الله مهدوی‌کنی طولانی شود، برای ریاست مجلس خبرگان چه تصمیمی گرفته خواهد شد؟، خاطر نشان کرد: انتخابات ریاست مجلس خبرگان هر دو سال یکبار برگزار می شود و در اجلاسیه اسفند ماه ۹۳ انتخابات هیات رئیسه برگزار خواهد شد؛ اما در این مدت نیز نیازی به تعیین رئیس جدید نیست.

وی همچین خاطرنشان کرد: اگر یکی از اعضای هیات رئیسه خبرگان رهبری فوت کند در اولین جلسه مجلس خبرگان انتخاباتی برای تعیین جانشین وی برگزار خواهد شد. عصر امروز (چهارشنبه) ششمین جلسه مشترک هیأت رئیسه و رؤسای کمیسیون‌های مجلس خبرگان برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *