چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۱

چند درصد جمعیت کشور نخبه‌اند؟

چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۴۳
کد مطلب: 367178
معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به جمعیت بالای 77 میلیون نفری ایران گفت: نزدیک به یک درصد از جامعه را نخبگان تشکیل می‌دهند که باید راهبری کشور را بر عهده گیرند.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، منطقه کویر، "غلامعلی منتظر" در مراسم تودیع و معارفه مدیر بنیاد نخبگان استان کرمان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نخبگان اظهار کرد: توسعه کشور از طریق علم میسر است و طراحی نظام و فرآیندهای مرتبط با توسعه هدف بنیاد ملی نخبگان است و نگاه بنیاد ملی نخبگان به بنیادهای نخبگان استانی در طول مدار توسعه کشور است.

وی با تاکید بر تجاری‌سازی و توسعه فناوری در کشور، افزود: حوزه بنیاد ملی نخبگان منابع انسانی توسعه را محقق می‌کند و منابع انسانی راهبری این نظام را برعهده دارد.

منتظر با بیان اینکه در حال حاضر برای شناسایی افراد نخبه کاستی‌هایی وجود دارد، افزود: کشور ما نیاز به افراد جامع‌الاطراف دارد و ما باید به دنبال شناسایی استعدادهای مختلف در عرصه‌های علمی، ادبی، هنری و قرآنی باشیم و در بنیاد ملی نخبگان به دنبال تسهیل راه برای نخبگان کشور هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد ملی نخبگان، پژوهشگاه و کارگاه تحقیقاتی و آموزشی نیست، اظهار کرد: بنیاد نخبگان حلقه اتصال نیازهای انسانی با کسانی است که در عرصه‌های مختلف کار می‌کنند.

منتظر تصریح کرد: بنیادهای نخبگان استانی کانون تدبیر منطقه هستند، لذا نباید در عرصه اجرایی کار کنند چرا که ما به دنبال بزرگ کردن بنیاد نخبگان نیستیم و بنیاد باید به سمت متفکر و چابک‌شدن پیش رود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
نخبه با چه تعريفي ؟‌آخه بعضي اوقات نخاله ها خود را به جاي نخبه ها جا مي زنند.