چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۰

7 میلیون نفر در ایران مبتلا به دیابت هستند

چهارشنبه ۴ تير ۱۳۹۳ ساعت ۰۳:۴۹
کد مطلب: 367030
رئیس دانشگاه علمی کاربردی همدان گفت: هفت میلیون نفر در ایران به بیماری دیابت مبتلا هستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سعید نظری عصر امروز در نشست هم‎اندیشی مدرسان دانشگاه علمی کاربردی استان لرستان در خرم‎آباد ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: بحث تغذیه یکی از چیزهای است که دشمنان روی آن کار می‎کنند تا با تغییر نوع تغذیه مردم در ایران اسلامی فرهنگ ما را تغییر دهند.

وی عنوان کرد: متاسفانه برخی از بیماری‏هایی که برای ۲۰ سال آینده ایران اسلامی پیش‎بینی شده است، امروزه به وفور در این کشور دیده می‎شوند که این‎ها نشان از برنامه‎ریزی دشمنان در خصوص تغییر نوع تغذیه و به طبع فرهنگ ماست.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی همدان با اشاره به اینکه دیابت یکی از بیماری‌هایی است که توسط استفاده از برخی غذاهای غربی و با برنامه‎ریزی دشمنان در ایران زیاد شده است، یادآور شد: متاسفانه هفت میلیون نفر از مردم کشور ایران اسلامی به بیماری دیابت مبتلا هستند بنابراین ما باید بر طبق گفته‎های پیامبران، آیات قرآن، روایات و احادیث معصومان دین اسلام تغذیه کنیم چراکه غذاهای امروزی که بیشتر از غرب نشات می‎گیرند، منبع این بیماری‎ها هستند.

نظری متذکر شد: این آمار به صورت رسمی اعلام شده است و این در حالی است که بیش از سه میلیون نفر دیگر نیز به صورت غیررسمی در کشور ما به این بیماری مبتلا هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی همدان خاطرنشان کرد: در شهر تهران ۱۷ درصد، یزد ۱۳ درصد، اصفهان هفت درصد و ... به این بیماری مبتلا هستند بنابراین مردم ما باید نوع غذایی را که استفاده می‎کنند با برنامه‏ریزی درست استفاده کنند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بر اساس آمار، هر ماه ۱۰۰ نفر به تعداد دیابتی‌ها در کشور اضافه می‎شود که این امر باید توسط خود مردم کنترل شود چراکه بیماری دیابت تا پایان عمر ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی دیگر از بیماری‎هایی که به علت تغذیه نادرست در کشور ما زیاد شده است، ام اس است و گفت: متاسفانه ۴۰ هزار نفر از مردم ایران به بیماری ام اس مبتلا هستند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی همدان تصریح کرد: این بیماری بیشتر در بین خانم‎ها رخ می‎دهد که این خود عوارض اجتماعی و روحی بالایی دارد.

نظری خاطرنشان کرد: روزانه ۳۰۰ نفر به دلیل عوارض قلبی و عروقی با مشکل مواجه می‎شوند که شاید یکی از مهم‎ترین دلایل آن مصرف زیاد روغن، چربی‎ها، پرخوری، کم‌تحرکی و ... است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *