جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نشست هیئت دولت با استانداران

سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۶
کد مطلب: 366994
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور از برگزاری نشست مشترک استانداران سراسر کشور با اعضای هیئت دولت تا پایان تیرماه سال جاری خبر داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور از برگزاری نشست مشترک استانداران سراسر کشور با اعضای هیئت دولت تا پایان تیرماه سال جاری خبر داد.

وی یکی از مباحث مورد بررسی در نشست مشترک استانداران با اعضای هیئت دولت را تفویض اختیارات بیشتر به استانداران عنوان کرد.

ناصریان از تشکیل کارگروه‌های تخصصی مرزی، توسعه منطقه‌ای، برنامه‌ریزی، تولید، سرمایه‌گذاری براساس دستور وزیر کشور و با حضور معاونان وزیر کشور خبر داد و بر اجرای هدفمند کارگروه‌ها به عنوان یکی از اهداف مهم و ضروری وزارت کشور تأکید کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور با اشاره به تأکید وزیر کشور مبنی بر بهره مندی از ظرفیت بدنه انسانی استانداری‌ها و ابلاغ این موضوع به کلیه استانداری‌ها، گفت: به کارگیری از ظرفیت بدنه انسانی استانداری‌ها برای تصدی پست‌های مدیریتی در استان‌ها به عنوان گامی مهم در ساماندهی نیروهای انسانی در وزارت کشور به شمار می‌رود.

وی تجمیع نیروهای مأمور در وزارت کشور را در سطوح مدیران میانی، رؤسای گروه‌ها و کارشناسان در روزهای پایانی و باقیمانده از عمر دولت دهم، عامل بروز مشکلات ساختاری در وزارت کشور دانست.

ناصریان تصریح کرد: پس از تعیین تکلیف فرمانداران در دولت تدبیر و امید و با توجه به اینکه یکی از اهداف این معاونت، ساماندهی و جذب نیروهای انسانی در سراسر کشور است، تنها حدود ۵ درصد از فرمانداران آن هم به شرط انتقال مأمور هستند.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه تاکنون ۳۴۰ فرماندار تغییر و یا تعیین تکلیف شده‌اند،‌ اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های فرمانداران انتخاب آنها از داخل وزارت کشور بوده است که هم دارای تجربه و هم انگیزه باشد.

ناصریان با بیان اینکه تلاش این است که مدیرانی در دولت انتخاب شوند که در حوزه سیاسی و حاکمیتی هماهنگ‌کننده برنامه‌های دولت بوده و بیشترین قرابت را از نظر ایده در دولت یازدهم داشته باشند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور درخصوص انجام اولین گام برای ساماندهی نیروهای انسانی به عنوان یک سیاست و اقدام مهم در کشور، گفت: این اقدام موجی از امیدواری را برای کارکنان فراهم ساخته و توانستیم این سیاست را در ستاد وزارت کشور اجرایی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *