کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیشتر معتادان‌کمتر از 34 سال سن دارند

3 تير 1393 ساعت 17:42

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر همدان با اشاره به تببین نشدن اهمیت مبارزه با مواد مخدر، نقش آموزش و پرورش و آموزش عالی را مهمتر از سایر نهادها دانست و گفت: در جامعه امروز ایران ۵۸ درصد از معتادان در سن زیر ۳۴ سال قرار دارند.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، عبدالحسین مرادی ظهرامروز در همایش پیشگیری اولیه از اعتیاد و تقدیر از فعالان حوزه دانش آموزی استان همدان اظهار کرد: کشور تاکنون ۴هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با قاچاق و توزیع مواد مخدر تقدیم نظام و انقلاب کرده است، همچنین در همین راستا سالانه ۷۷میلیارد دلارخسارت به دولت تحمیل می شود.

وی نقش آموزش و پرورش و آموزش عالی را مهمتر از سایر نهادها دانست و گفت: مهمترین عضو هر انسانی مغز اوست و این عضو مهم تا سنین بعد از بلوغ در اختیار مدارس و دانشگاه ها قرار دارد، در جامعه امروز ایران ۵۸ درصد از معتادین در سن زیر ۳۴ سال قرار دارند که این امر حکایت از بی توجهی و سهل انگاری مسئولان آموزشی دارد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود: باید با اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر و استفاده از سازمان ها، ارگان ها و تشکل های مردم نهاد در نهادینه کردن فرهنگ مبارزه با این مواد شیطانی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر مردم را از اهمیت امر آگاه کنیم.

مرادی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد عزم ملی و فرهنگ جهادی اشاره کرد و افزود: مواد مخدر و گرفتار شدن افراد در دام اعتیاد سد محکمی در مقابل پیشرفت کشوراست، پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نیاز به نیروی کارآمد و توانمند دارد مدیریت جهادی و اقتصاد مقاومتی با تربیت غلط افراد و بی توجهی به آسیب های اجتماعی محقق نمی شود.

وی تأکید کرد: مبارزه با مواد مخدرتلاش در جهت حفظ کرامت انسانی وصیانت از ارزش ها وحرمت های جامعه انسانی است.


کد مطلب: 366983

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/366983/بیشتر-معتادان-کمتر-34-سال-سن

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com