جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

باد و گرد‌وخاک در کشور در راه است

سه شنبه ۳ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۰۶
کد مطلب: 366977
مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به وزش باد شدید و گرد و خاک در سه روز آینده برخی مناطق شرق و غرب کشور خبر هشدار داد.
به گزارش جهان، احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی بیانگر استقرار جریانات خنک شمالی در سواحل دریای خزر طی دو روز آینده می‌باشد. از اینرو برای سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب کشور ابرناکی، رگبار باران گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه طی دو روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج خواهد بود، گفت: همچنین دریای خزر نیز مواج خواهد بود و پنجشنبه بارش بتدریج در سواحل جنوبی دریای خزر قطع شده ولی در بعد از ظهر این روز در برخی نواحی شمال غرب بارش پراکنده رخ خواهد داد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از وزش باد شدید و گرد و خاک در سه روز آینده برخی مناطق شرق کشور بویژه منطقه زابل خبر داد و افزود: طی همین مدت به دلیل افزایش سرعت وزش باد بر روی کشور عراق در جنوب غرب کشور باد گرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

وی به وضعیت جوی هوای تهران نیز اشاره کرد و به ایسنا گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز چهارشنبه کمی ابری همراه با وزش باد در ارتفاعات همراه با افزایش ابر پیش‌بینی شده است . حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۴ و۳۶ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. همچنین وضعیت هوای تهران در روز پنج شنبه کمی ابری همراه با وزش باد در ارتفاع افزایش خواهد بود و حداقل و حداکثر دما در این روز به ۲۴ و ۳۷ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *