سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

تایید کمک آمریکا به پاکستان در 2015

دوشنبه ۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۲۰
کد مطلب: 366806
تایید کمک 960 میلیون دلاری آمریکا به پاکستان در سال 2015 و اعلام آتش‌ بس موقت از سوی طالبان در ماه مبارک رمضان از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، تایید کمک ۹۶۰ میلیون دلاری آمریکا به پاکستان در سال ۲۰۱۵ و اعلام آتش‌ بس موقت از سوی طالبان در ماه مبارک رمضان از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش نیشن، کمیته تخصیص سنای آمریکا از تایید کمک ۹۶۰ میلیون دلاری به پاکستان در سال مالی ۲۰۱۵ با هدف مبارزه با بیکاری، بی سوادی و محرومیت‌ها در این کشور خبر داد، این درحالیست که این مبلغ کمتر از درخواست باراک اوباما برای کمک به پاکستان بوده است.

کمیته تخصصی سنای آمریکا با تاکید بر تداوم تعهدات واشنگتن برای دستیابی به اهداف مشترک از بهبود روابط میان اسلام آباد و واشنگتن از زمان انتخابات سال گذشته میلادی خبر داد.

رسانه های پاکستانی همچنین از اعلام آتش‌ بس موقت از سوی طالبان پاکستان در ماه مبارک رمضان تا ۱۰ روز پس از عید فطر (هشتم آگوست) خبر دادند، این درحالیست که حافظ گل بهادر فرمانده شبه نظامیان خواستار انجام عملیات علیه نیروهای ارتش در وزیرستان شمالی شده بود.

این درحالیست که از زمان آغاز عملیات گسترده در وزیرستان شمالی با هدف حذف طالبان و القاعده در شمال غرب این کشور از روز ۲۶ خرداد ماه ۲۳۵ شبه‌ نظامی کشته و بسیاری از مخفیگاه‌ آنها در وزیرستان شمالی نابود شده است.

عملیات ارتش پاکستان در وزیرستان شمالی تنها یک هفته پس از حمله مرگبار طالبان به فرودگاه کراچی انجام می شود.

ژنرال عاصم بجوا سخنگوی ارتش پاکستان در بیانیه ای با اشاره به تبدیل وزیرستان شمالی به پایگاهی برای مخفی شدن و برنامه ریزی برای انجام حملات علیه اسلام آباد از سوی تروریستهای محلی و خارجی از انجام عملیات گسترده علیه شبه نظامیان خبر داد که در وزیرستان شمالی پناه گرفته اند.

ارتش پاکستان همچنین در این بیانیه خواستار حمایت ملت از عملیات ارتش برای مقابله با شبه نظامیان خارجی و محلی شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *